وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 ساعت 11:48   |   کد مطلب: 14354
تأکید دوباره فرماندار نهاوند بر موضوع زمین‌خواری
پنج منطقه در شهرستان نهاوند در معرض زمین‌خواری قرار دارند
پنج منطقه در شهرستان نهاوند در معرض زمین‌خواری قرار دارند
فرماندار نهاوند گفت: پنج منطقه در شهرستان نهاوند در معرض تصرف و تعرض از سوی زمین‌خواران هستند بنابراین باید این مناطق را به‌صورت ویژه محافظت کرد.

به گزارش نافع، به نقل از سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در اولين جلسه ستاد پيشگيری و مقابله با زمین‌خواری با مهم خواندن مسئله زمین‌خواری در کشور و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با عاملان آن گفت: بحث زمین‌خواری در کشور به يک مسئله مهم تبدیل‌شده و در سطح کشور، استان و شهرستان ستادی به همين نام برای مبارزه با عاملان و حفاظت از زمین‌های دولتی تشکیل‌شده است.

وی اظهار کرد: اداره منابع طبيعی و راه و شهرسازی دو دستگاهي هستند که می‌توانند مستقيم وارد عمل شوند در خصوص مالکيت و اخذ سند زمین‌ها اقدام جدی نمايند.

فرماندار نهاوند با اشاره به اينکه جلوگيري از ساخت‌وسازها در شهرستان تشديد شده است، افزود: زمین‌های با شيب 10 درصد متعلق به منابع طبيعی است و بايد مشخص شود که حدومرز اراضی دولتی چه مقدار است بنابراين در اولين قدم بايد حدود و موقعيت اراضي دولتی مشخص شود.

وی گفت: پنج منطقه شاطر آباد، دو چشمه، رضی آباد، باروداب و کوهانی در شهرستان نهاوند در معرض زمین‌خواری هستند که بايد به‌صورت جدی و ويژه توسط دستگاه‌های مرتبط حفاظت شوند.

عبدالملکی اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات خوب ‌صورت گرفته در حريم تپه ابوذر بايد با حفاظت از منابع طبيعی، آبياری، جلوگيری از قطع درختان و بهداشت در حفاظت اين منطقه که در معرض خطر است جلوگيری کنيم.

وی گفت: در دو هفته آينده باید ميزان زمین‌های تحت مالکيت منابع طبيعی در منطقه تپه ابوذر توسط اداره منابع طبیعی و راه و شهرسازی مشخص شود و شهرداری نهاوند موظف شود ضمن میخ‌کوبی آن منطقه، حفاظت از حريم تپه ابوذر را به نحو مطلوب بر عهده بگیرد.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: برای مقابله با پدیده زمین‌خواری از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود نقش نظارتی خود را تشدید کرده و با زمین‌خوارانی که کار آن‌ها مشهود است برخورد جدی به عمل‌آورند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما