وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 14:18   |   کد مطلب: 14737
 دشتهای قهاوند 69 میلیون متر مکعب کسری مخزن آب دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: دشت رزن -قهاوند در حال حاضر 69 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد که باید این دشت‌ها را به عنوان مناطق بحرانی ممنوعه اعلام کرد.

به گزارش نافع، به نقل از جهادپرس، مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه آب استان از دو منبع سطحی و زیرزمینی تامین می‎شود، اظهار داشت: حجم کل آب مصرفی آب استان سالانه 2 میلیارد و 394 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه همدان دارای هفت محدوده مطالعاتی در استان همدان است، افزود: محدوده مطالعاتی همدان- بهار 2 هزار و 463 کیلومترمربع وسعت دارد که مساحت آبخوان آن 468 کیلومترمربع است.

وی به اشاره به اینکه آمارگیری از این محدوده از سال 71 آغاز شده است، گفت: از ابتدای آمارگیری تاکنون سطح آبخوان بیش از 20 متر افت داشته و 20 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد.

عزالدین با بیان اینکه سطح آب در این محدوده مطالعاتی بیش از 42 متر افت داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر این محدوده با 80 میلیون مترمکعب کسری مخزن مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: دشت رزن قهاوند 3 هزار و 168 کیلومترمربع مساحت دارد که هزار و 709 کیلومتر مربع آن را آبخوان تشکیل می‎دهد.

وی میزان افت آب در اسن دشت مطالعاتی را 10 متر اعلام کرد و گفت: دشت رزن -قهاوند در حال حاضر 69 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد که باید این دشت‌ها را به عنوان مناطق بحرانی ممنوعه اعلام کرد.

عزالدین با اشاره به اینکه احترام به قانون توزیع عادلانه آب، برابر با حفظ منابع آب و تضمین بقای آن است، اظهار داشت: ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب برای متخلفان در حوزه آب مجازات‌هایی تعیین کرده است که لازم‌الجرا نیز هست.

انتهای پیام/ح

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما