وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 1 تير 1394 ساعت 12:07   |   کد مطلب: 14930
	امسال 24 هزار تن خیار از مزارع نهاوند برداشت می‌شود
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 24 هزار تن خیار از 400 هکتار از اراضی نهاوند برداشت شود.

به گزارش نافع، احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: امسال 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند به کشت خیار اختصاص‌یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 24 هزار تن محصول خیار از مزارع نهاوند برداشت شود.

وی اظهار کرد: مرغوبیت خیار نهاوند باعث شده است که خریداران با رغبت زیادی این محصول را از کشاورزان خریداری کنند، به‌طوری‌که بیشتر محصول تولیدی به خارج از شهرستان و استان صادر می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: به‌طور متوسط از هر هکتار حدود 60 تن خیار برداشت می‌شود که با توجه به قیمت مناسب آن سود خوبی را برای کشاورزان در پی دارد.

وی گفت: به خاطر کم بود آب بیشتر کشاورزان نهاوند به آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار روی آورده‌اند که صیفی‌کاران نیز با آبیاری محصولات خود به‌صورت نواری و قطره‌ای باعث کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی شده‌اند.

باقری اظهار کرد: بیشترین خیار نهاوند توسط صیفی‌کاران شهرگیان در منطقه خزل، گیان و زرین‌دشت تولید می‌شود و برای مصرف خوراکی و تولید خیار شور به فروش می‌رسد.

وی افزود: کشاورزان نهاوندی با تولید بیش از 24 هزار تن محصول خیار رتبه نخست تولید این محصول در استان را در اختیار دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به‌عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود به‌طوری‌که در چندین محصول رتبه نخست استان و حتی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع:سایت گرو

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما