وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 26 تير 1394 ساعت 12:04   |   کد مطلب: 15295
خانم نهاوندی بیش از33 سال است با عشق و علاقه به کودکان بی‌سرپرست خدمت می‌کند و از این کار نیز لذت می‌برد.

به گزارش نافع، به نقل از سایت گرو، در مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی‌سرپرست مهر امام علی(ع) در شهرستان نهاوند کودکانی نگهداری می‌شوند که یک دنیا حرف دارند و سادگی و صمیمیت در چشم آن‌ها موج می‌زند.

این کودکان بیش از سایر بچه‌هایی که از حمایت خانواده برخوردارند، نیازمند توجه هستند زیرا هر چه بیشتر به این کودکان توجه شود آسیب‌های اجتماعی به آنان صدمه‌ی کمتری وارد می‌کند.

در این مرکز به کودکان بی‌سرپرست خدمت می شود که بیش از 33 سال است در این راه فعالیت می‌کند و خیلی از شاگردانش نیز مهندس و وکیل شده‌اند به همین منظور با خاتم مینا قوامی  گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

خانم قوامی می‌گوید: بیش از 33 سال است با عشق و علاقه در خدمت کودکان بی‌سرپرست هستم و به این کار نیز افتخار می‌کنم و هیچ‌وقت از کارم خسته نشدم.

وی گفت: 27 سال به‌عنوان کارمند رسمی بهزیستی به در خدمت بچه‌ها بوده‌ام و بعد از بازنشستگی نیز به عشق همین بچه‌های عزیز با شوق و شور به کارم به‌عنوان مسئول مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست انتخاب شدم.

این بانوی نهاوندی ادامه داد: در سال 81 بود که بازنشسته شدم و بعد از حدود 7 سال مجدداً به‌عنوان مسئول مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست مهر امام علی (ع) به خاطر عشق بی‌پایانم نسبت به بچه‌ها فعالیتم را دوباره شروع کردم.

مسئول مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست مهر امام علی (ع) افزود: این مرکز به لطف خدا و با تلاش همه اعضای هیئت‌مدیره و کمک اداره بهزیستی نهاوند همیشه در بازرسی‌ها مورد تشویق قرارگرفته است که جای بسی خوشحالی است.

قوامی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مرکز به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شود مشکل اصلی ما کمبود منابع مالی است که اگر خیرین کمک نکنند واقعاً مشکل‌داریم و با توجه به اینکه مکان این موسسه نیز اجاره‌ای است واقعاً مشکلات ما زیاد است ولی به عشق بچه‌ها و به خاطر آن‌ها همه سختی را بر خودمان قبول می‌کنیم تا آن‌ها راحت به زندگی خود ادامه دهند.

 

 

وی اظهار داشت: در مرکز ما 20 کودک بین رده سنی 10 تا 13 سال نگهداری می‌شوند که برای خدمت به آن‌ها مسئول فنی، روانشناس، مربی، خدمتکار و آشپز به خدمت گرفته‌ایم و همه آن‌ها هم بدون چشم‌داشت مالی و به خاطر رضای خدا در این مرکز کار می‌کنند.

مسئول مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست مهر امام علی (ع) گفت: همه‌کسانی که برای سرکشی به این‌گونه مراکز می‌آیند فکر می‌کنند کار کردن در این محیط‌ها خیلی سخت و زجرآور است درحالی‌که همه کارکنان این مرکز از کار کردن لذت می‌برند و عشق به کار آن‌ها واقعاً ستودنی است و ما هم اصلاً احساس خستگی نمی‌کنیم و خیلی راحت است.

وی افزود: این‌قدر با بچه‌ها رابطه صمیمی و گرمی دارم که وقتی به کنار بچه‌ها می‌روم همه به من می‌گویند ما دوست داریم با تو به بیرون برویم و من نیز همیشه سعی کرده‌ام بهترین وسایل و شرایط را برای آن‌ها فراهم کنم تا وجدانم نیز راضی باشد.

خانم قوامی می‌گوید: در طول این چند دهه که در این مرکز کارکرده‌ام تعداد زیادی از کودکانی که در این مرکز بوده‌اند بزرگ‌شده‌اند و تعدادی از آن‌ها وکیل شده‌اند و مهندس و هم‌اکنون با آن‌ها در ارتباط هستم.

 

 

وی از شور رو شوق خود برای خدمت به بچه‌ها گفت و اضافه کرد: من واقعاً به این بچه‌ها عشق می‌ورزم و از صمیم قلب دوستشان دارم و با خنده‌های آن‌ها خوشحال و با گریه‌های آن‌ها ناراحت می‌شوم و وقتی در سال 81 بازنشسته شدم با چشمانی اشک‌بار مرکز را ترک کردم و وقتی در سال 88 دوباره برگشتم دوباره گریه کردم.

این بانوی نهاوندی در مورد شیطنت‌های این بچه‌ها نیز گفت: با توجه به سن و سال این بچه‌ها طبیعی است که آن‌ها هم شیطنت‌های خود را دارند ولی هیچ‌وقت از دست آن‌ها ناراحت نشده‌ام چون ذات این بچه‌ها خوب و پاک است.

مسئول مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست مهر امام علی (ع) عنوان کرد: از بعضی از مدیران شهرستان نهاوند گلایه دارم چون کمتر به ما سر می‌زنند و وقتی در مراسم‌های مختلف از آن‌ها درخواست می‌کنیم که تشریف بیاورند حضور در جمع این بچه را از ما دریغ می‌کنند و حتی در مراسم افطاری امسال نیز از آن‌ها دعوت کردیم ولی متأسفانه نیامدند.

 

 

وی از هزینه‌های فراوان نگهداری این بچه‌های می‌گوید و ادامه داد: هرکدام از این بچه‌ها ماهانه بیش از 600 هزار تومان هزینه‌دارند و اگر از مشارکت خیرین و مردم استفاده نکنیم کار کردن برایمان خیلی سخت است ولی مردم مومن نهاوند با وسعت نظر و خیراندیشی هم وجه نقد در اختیار ما قرار می‌دهند و هم اقلام خوراکی و غیره را در اختیار ما قرار می‌دهند.

قوامی گفت: بچه‌ها در این مرکز کلاس‌های کامپیوتر، قرآن و احکام و زبان را یاد می‌گیرند و همه بچه توسط مربیان به کلاس‌های فوتبال و فوتسال و استخر نیز می‌روند تا روحیه یادگیری آن‌ها افزایش یابد.

وی از همه مسئولان و خیرین شهرستان نهاوند درخواست کرد هر آنچه در توان دارند به این مرکز کمک کنند چون پاداش معنوی این کار خیر برای آن‌ها در درگاه خداوند بی‌مزد و اجر نمی‌ماند.

قوامی عنوان کرد: از همه اعضای هیئت‌امنای این مرکز و ریاست اداره بهزیستی تشکر می‌کنم چون اگر زحمات شبانه‌روزی آن‌ها نبود ما قطعاً در کارمان موفق نمی‌شدیم.

مسئول مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست مهر امام علی (ع) درخواست‌هایی هم از مسئولان داشت؛ که اگر می‌توانند خدماتی مانند آب و برق و گاز را به این مرکز با قیمت کمتر و یا رایگان در اختیار ما قرار دهند چون واقعاً هزینه‌های بسیار سنگینی بر ما تحمیل می‌کند و درخواست دیگر ما بیمه کارکنان این مرکز است که با عشق و علاقه کار می‌کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما