وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 4 مرداد 1394 ساعت 17:48   |   کد مطلب: 15418
به بهانه پیشرفت با آمریکا ارتباط برقرار نمی کنیم/مبارزه ایران و امریکا تقابل اسلام و کفر است
مدیرکل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها گفت:برخی معتقدند که ایران کشور ضعیفی است و برای پیشرفت و ارتقا در جامعه جهانی باید با آمریکا ارتباط و تعامل برقرار کرد در حالی که ایران کشوری قدرتمند است و به هیچ عنوان به آمریکا نیازی ندارد.

به گزارش نافع، دکتر محمد ودود حیدری ظهرامروز در همایش رویکرد بسیج دانشجویی بیان کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ایی به بسیج دانشجویی داشته و دارند زیرا عنصر بسیج دانشجویی را عنصری متفاوت با دیگر دانشجوها می دانند پس طوری رفتار کنیم که شرمنده ایشان نباشیم.

وی افزود:بسیج دانشجویی برای دفاع از انقلاب و اسلام باید مسلح به علم و مطالعه های فراوان باشد زیرا در صورت نداشتن اطلاعات کافی دفاع وی نوعی تعصب کورکورانه خواهد بود.
ودود حیدری تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره از دانشجویان بسیجی بصیرت سیاسی، اخلاق محوری و خدمات رسانی به مردم را مطالبه کرده اند.
مدیرکل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) به رویکردهای کلی بسیج دانشجویی اشاره و عنوان کرد: تربیت نیروی طراز اسلامی و مقابله با چالش های نظام مهمترین رویکرد بسیج دانشجویی است.
وی موضوع استکبارستیزی را عنوان و تاکید کرد: موضوع استکبارستیزی یکی از رویکردهای اصلی انقلاب و بسیج دانشجویی است اما برخی سوال می‌کنند که استکبار ستیزی تا چه زمانی ادامه دارد؟ در پاسخ به آنان باید گفت استکبارستیزی تنها فرموده امام خمینی(ره) نبوده بلکه دستور خداوند و قرآن است و پشتوانه دینی دارد.
حیدری با بیان اینکه رابطه ما با مستکبران همانند رابطه بره با گرگ است، خاطرنشان کرد: امام راحل کشور آمریکا را نمونه بارز استکبار جهانی معرفی کردند و معتقد بودند مبارزه با استکبار تاریخ انقضاء ندارد.
وی ادامه داد: تعبیر از رابطه گرگ و بره به ویژگی خودخواهی، زورگویی، ستم آمریکا و مظلومیت مسلمانان اشاره دارد.
مدیرکل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) تصریح کرد: برخی از مسئولین بسیج دانشجویی از کمی افرادبسیجی در دانشگاه ها گله دارند که در پاسخ چنین افرادی باید گفت با افراد کم نیز می توان اقدامات بزرگ و چشمگیری داشت.
وی اظهار کرد: سازش ناپذیری اسلام با کفر مهمترین مسئله ایی است که امام راحل به آن تاکید داشتندولی متاسفانه افرادی درجامعه معتقدند پس از تعامل با آمریکا باید با این کشور سازش داشت.
حیدری اظهارکرد: کشور ایران مخالف تعامل با کشورهای دنیا نیست اما امام خمینی(ره) کشور ایران را از تعامل با دو کشور آمریکا و اسرائیل تا زمانی‌که ویژگی استکباری را دارند، منع کرده است.
وی عنوان کرد: مطالبه اقتدار درون زا و حمایت از اقتصاد مقاومتی باید از مطالبات بسیج دانشجویی باشد و یک دانشجوی بسیجی باید به نوبه خود اقتصاد کشور را حمایت کند.
 مدیرکل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) در ادامه گفت: وجود سایه تحریم برسر کشور بهترین فرصت برای رهایی از اقتصاد نفتی و کمتر متکی شدن به این اقتصاد بود.
وی اذعان کرد:رصدفکری و مقابله با ابعاد فکری و شبهات روز از دیگر رویکردهای بسیج دانشجویی است زیرا این مسئله بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور را رفع می کند.
حیدری اظهار کرد: آشتی با آمریکا هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند و تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور ندارد تا جایی که وزیر اقتصاد نیز در رسانه ملی اعلام کرد تعامل با آمریکا تنها 10 درصد بر اقتصاد ایران تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه در دوران پس از توافق اتفاقاتی در کشور رخ می دهد، عنوان کرد: برخی افراد حزب الهی را تندرو معرفی کرده و معتقدند این افراد باید از اتفاقات و رخدادهای مهم کشوری دورباشند زیرا جلوی بسیاری از موفقیت های کشور را خواهند گرفت.
مدیرکل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) بیان اینکه بسیج، تنها به عنوان نیروی نظامی کشور نیست، گفت: برخی تصور می‌کنند که بسیج صرفا نیروی نظامی اسلحه به دست است که مختص زمان جنگ بوده اما در واقع این گونه نیست و امام خمینی(ره) پایان جنگ تحمیلی را پایان تهدیدات اسلامی نمی‌دانستند و معتقد بودند که دشمن از تهدیدات دست برنمی‌دارد و به حوزه غیرنظامی هم وارد می‌شود.
حیدری خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان بسیجی یک گام جلوتر از فارغ‌التحصیلان غیربسیجی هستند چرا که حضور در بسیج دانشجویی پتانسیل‌های متعدد از جمله آمپول عرضه تزریق می‌شود.
انتهای پیام/پ.ح9454

دیدگاه شما