وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 09:49   |   کد مطلب: 15600
ارسال به دوستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) همدان کربلایی می‌شود
تدارک ویژه شهرداری برای میزبانی 3 شهید گمنام در بوستان مردم همدان
با تشکیل جلسه‌ای در دفتر معاون فرهنگی شهرداری همدان مقدمات میزبانی و دفن سه شهید گمنام در بوستان مردم توسط مسئولان ذیربط پیگیری شد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، با انجام عملیات تفحص‌های جدیدی که در عراق و مناطق عملیاتی در این کشور به تازگی انجام شده شاهد رجعت و بازگشت تعداد زیادی از شهدای گلگون کفن میهن اسلامی‌مان هستیم.

 

در بازگشت پیکر پاک این فرزندان روح‌الله به کشور با بررسی‌های انجام شده هویت بسیاری از آنها هنوز مشخص نیست و باعث می‌شود که این شهدای گرانقدر به نام شهید گمنام در نقاط مختلف کشورمان آرام بگیرند.

 

در آخرین اطلاعاتی که مسئولان کمیته جست‌وجوی مفقودین اعلام کرده‌اند هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سه شهید گمنام در بوستان مردم شهر همدان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

 

با تشکیل جلسه‌ای در دفتر معاون فرهنگی شهرداری همدان مقدمات میزبانی و دفن سه شهید گمنام در بوستان مردم توسط مسئولان ذیربط پیگیری شد.

 

 

در این جلسه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک اظهار کرد: برای مجموعه شهرداری افتخار بزرگی است تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن میزبان شهدای گمنام باشیم.

 

محمدرضا بیاناتی افزود: شهرداری همدان از اینکه با تصمیم و خرد جمعی قرار است پیکر مطهر این شهدا در فضای عمومی و در یکی از بزرگترین اماکن تفریحی مردم دفن شوند، استقبال کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان آمادگی کامل برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر را دارد خاطرنشان کرد: در ورودی پارک مردم از بلوار بعثت دو مکان برای دفن این سه شهید گمنام در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان یادآور شد: همه مقدمات این میزبانی مقدس در مجموعه شهرداری ایجاد شده و در جلسات آتی با حضور مسئولان ارشد شهر و استان برای برگزاری مراسمی درخور نام و شأن شهدا آماده خواهیم شد.

 

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) قرار شد سه تن از شهدای گرانقدر در شهر همدان دفن شوند.

 

محمدجواد زمردیان خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده و جانمایی صورت گرفته این شهدای گرانقدر در بوستان مردم شهر همدان آرام خواهند گرفت.

 

 

وی با تشکر از مجموعه شهرداری که در اصل زحمات برگزاری این مراسم را تقبل کرده‌اند، افزود: صفر تا 100 اجرای این برنامه توسط مجموعه شهرداری انجام خواهد شد که در کنار آن دستگاه‌های متولی برای بهتر برگزار شدن این مراسم باشکوه در کنار این مجموعه فعالیت خواهند کرد.

 

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور ادامه داد: در حال حاضر دو مکان در بوستان مردم برای دفن این شهدا در نظر گرفته شده که با جمع‌بندی نظرات کارشناسی و فنی دوستان در شهرداری فردا سه‌شنبه مکان مورد نظر تصویب و قطعی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه کمیته‌های اجرایی این مراسم با مدیریت شهرداری تشکیل شده یادآور شد: عملکرد کمیته‌ها در چند روز اخیر فردا سه‌شنبه در جلسه مشترکی در شهرداری جمع‌بندی خواهد شد و در نهایت با حضور در فرمانداری همدان جزئیات آن به تصویب اجرایی شهرستان و استان خواهد رسید.

 

بعد از این مراسم مسئولان دست‌اندرکار این برنامه با حضور در بوستان مردم همدان از نزدیک دو مکان پیشنهادی برای دفن این شهدای گرانقدر را بازدید کردند و در نهایت مکان اصلی فردا در فرمانداری همدان تصویب خواهد شد.

دیدگاه شما