وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 تير 1402 ساعت 13:00   |   کد مطلب: 43056
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان گفت: توسعه خودروهای عمومی و انبوه‌برها مثل بی‌آرتی و اتوبوس تدبیری برای حل ترافیک شهر همدان است.

به گزارش نافع، امروزه با افزایش تعداد خودروها، شاهد ترافیک‌های سنگین در سطح شهر بوده که این مسئله باعث مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان بوده و برای حل این معضل، نهادهای مختلف بر اساس تامین اهداف سازمان مربوطه راه‌حل‌هایی ارائه داده‌اند که نتایج مطلوبی و قابل قبولی را در برنداشته است.

بر همین اساس محمد جواد زارعی،  سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: آخرین تصمیمی که در شورای ترافیک شهر همدان به ریاست آقای فرماندار، برای حل مسئله‌ی ترافیک سنگین در سطح شهر گرفته شده است اجرای طرح زوج و فرد است که چند ماهی است که اجرایی شده است.

این مقام مسئول در خصوص مدت زمان انجام این طرح اظهار داشت: اجرای این طرح از اسفند سال گذشته آغاز شده و فعلا ادامه دارد و می‌توان گفت شدت این ترافیک‌ها در روزهای پیک و خاص  است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر عریض‌تر کردن و گسترش خیابان‌ها برای کاهش این مشکل، اذعان داشت: برای کمتر کردن ترافیک سطح شهر  راه چاره عریض کردن خیابان‌ها نیست  چراکه این کار را به آسانی نمی‌توان انجام داد، در واقع فرهنگ سازی در راستای درست استفاده کردن از خودروهای عمومی از طرف مردم بهترین و قابل دسترس‌ترین راه ممکن برای تحقق این امر بوده که همه به این نتیجه برسند برای زمان‌های غیر ضرور از وسایل شخصی استفاده نکنند .

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، تاکید کرد: راه حل دیگر برای این مسئله، بحث توسعه خودروهای عمومی و توسعه انبوه‌برها مثل بی آرتی و اتوبوس هست که این‌ها همه زمان‌بر است و باید در این راستا بطور جد تصمیم گیری و خیلی زود اجرایی شود.

بنابراین می‌طلبد مسئولین در خصوص راه اندازی مترو در شهر  و همچنین توسعه انبوه‌برها جدی‌تر باشند، چراکه اگر شاهد تغییر در سیاست‌های کلی شهری در این زمینه نباشیم، در طی سال‌های آینده شاهد وضعیت وحشتناک خیابان‌های پر از خودرو خواهیم بود که این مسئله می‌تواند تبعات سنگینی را بر دوش مردم و دولت داشته باشد که گاهاً جبران ناپذیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما