وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402 ساعت 11:20   |   کد مطلب: 43240
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
پیش‌بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن چغندرقند در شهرستان
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال در سطح مزارع منطقه ۲۵۰۰ هکتار چغندرقند کشت و قرارداد تحویل به کارخانه‌ها بسته‌شده که پیش‌بینی می‌کنیم ۲۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

به گزارش نافع، علی مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت کلزا در نهاوند ۱۰۰ هکتار بود که در سال زراعی جاری این میزان به ۳۱۴ هکتار رسیده است که بیش از ۱۲۰۰ تن کلزا برداشت‌شده است.

وی اظهار داشت: هزینه خرید کلزا از کشاورزان ۲۴ هزار تومان پرداخت‌شده که ۳۰ هزار تومان خواهد بود و تفاوت قیمت نیز به‌زودی توسط دولت پرداخت می‌شود و با توجه به سودمند بودن کشت کلزا برای کشاورزان و شرایط مساعد منطقه برای توسعه این کشت، امسال به دنبال آن هستیم در صورت ایجاد شرایط لازم، سطح زیر کشت کلزا را به هزار هکتار برسانیم.

امیری در خصوص کشت گندم نیز افزود: تا امروز در حدود ۷۴ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری‌شده است و پول گندم هم ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان فعلاً واریزشده که ۱۵ هزار تومان تسویه خواهد شد و باقی‌مانده طلب کشاورزان در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: این میزان تحویل گندم به‌غیراز حدود ۴ هزار تنی است که تحویل مراکز تولید گندم بذری شده و به مراکز خرید وارد نشده و در اختیار کشاورزان مانده است که با این آمار بیشترین گندم تولیدی استان در نهاوند کاشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند به کشت چغندرقند هم اشاره کرد و گفت: در سال زراعی آینده ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت و قراردادهای تحویل به کارخانه‌های تولید قند منعقدشده است.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی ما این است از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه‌ها شود و محصول تولیدی کشاورزان بر روی زمین نماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما