وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1402 ساعت 07:57   |   کد مطلب: 43354
وقتی دختران زمان بیشتری را به بازی کردن اختصاص می دهند، اعتماد به نفس، بیان تواناییی‌های تحصیلی، مدیریت رفتاری، پذیرش اجتماعی و آمادگی بدنی آنها کاهش می یابد.

به گزارش نافع، مبحثی که پیرامون موضوع دختران و بازی‌های رایانه‌ای می توان به آن پرداخت، این است که محتوا‌هایی آسیب رسان در بازی بر روی دختران تاثیر بیشتری دارد تا روی پسران.

و قتی دختران زمان بیشتری را به بازی کردن اختصاص می دهند، اعتماد به نفس، تواناییی‌های تحصیلی، مدیریت رفتاری، پذیرش اجتماعی و آمادگی بدنی آنها کاهش می یابد. بر اساس پژوهشی در رابطه با علایق دختران به بازی‌های رایانه‌ای که در سال ۲۰۰۳ در آمریکا انجام گرفت دختران در بازی‌های رایانه‌ای به نزاع بین خوبی و بدی، تمرکز بر خط داستانی و ارتقای شخصیت، رقابتی نبودن، حضور اماکن واقعی در بازی‌ها، حضور شخصیت زن قوی که بتواند تصمیم بگیرد و عمل کند، قابلیت انتخاب کاراکتر اصلی و ساختن آواتار، تمرکز بر روابط انسانی، سرگرمی خالص نبودن و داشتن ارزش آموزشی، خشونت آمیز نبودن و انعکاس رفتارهای معمول دخترانه علاقمند هستند.

همچنین دختران در طراحی بازی‌ها به بازی‌هایی تمایل نشان می دهند که آنها را قادر سازد تا به صورت آنلاین و یا شبکه‌ای با دیگر بازیکنان بازی کنند، ازکیفیت گرافیکی بسیار بالا با مولفه‌های چند رسانه ای برخوردار باشند و آن ها را قادر سازدتا در طول بازی با دیگر بازیکنان ارتباط آنلاین برقرار کنند.

جایگاه ایران در ساخت بازی هایی متناسب با روحیات خانم ها 

سرانجام اگر چه تحقیقات بسیاری با محوریت موضوع "زنان و بازی های رایانه ای" انجام شده است اما زمینه های گوناگون دیگری موجود است که باید مورد مطالعه و بررسی رشته هایی همچون روانشناسی، جامعه شناسی و علوم ارتباطات قرار گیرد.

هم چنین از آن جایی که صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران به تازگی شکل گرفته، به سیاست گذاران این عرصه توصیه می شود از ابتدا با توجه و تأمل نسبت به فاصله جنسیتی موجود در سطح دنیا، سیاست ها و راهکارهای را برای شکل گیری درست و متناسب این صنعت در کشور تهیه نمایند.

دیدگاه شما