وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1402 ساعت 08:20   |   کد مطلب: 43375
مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: از آنجا که صد درصد اراضی ملی رزن و ۷۰ درصد اراضی کشاورزی تویسرکان حدنگاری شده، این دو شهرستان در صدر اجرای قانون حدنگاری در بخش های اراضی ملی و کشاورزی قرار دارند.

به گزارش نافع، اصغر پیرهادی دیشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای نسبتاً خوب قانون حدنگاری در سطح استان اظهار کرد: صدور سند حدنگاری در لایه‌های مختلف اراضی ملی و طبیعی، کشاورزی، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح و ... در دست اجراست.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد اراضی ملی و طبیعی کل استان حدنگاری شده، اظهار کرد: در این بخش رزن پیشرو بوده، چنانچه شاهد اجرای صد درصدی حدنگاری برای اراضی ملی این شهرستان در استان هستیم که از این حیث در جایگاه نخست قرار دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان افزود: به طور میانگین در کل استان در بخش اراضی کشاورزی نزدیک به ۴۰ درصد قانون حدنگاری عملیاتی شده و اما تویسرکان با توجه به عملکرد بهتر، توانسته با حدنگاری ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی، جایگاه نخست استان را به خود اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدنگاری در سطح استان برای دستگاه‌های دولتی ۹۸ درصد و برای نیروهای مسلح ۹۹ درصد اجرایی شده است.

پیرهادی ادامه داد: قانون تعیین حدنگار (کاداستر) بهترین راه برای صیانت از بیت المال و اموال شخصی مردم است، چرا که به طور دقیق حد و حدود تمام اراضی و املاک را مشخص می کند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از زمین خواری و کاهش اختلافات و دعاوی ملکی و به دنبال آن کاهش پرونده های ورودی به مراجع قضایی، از دیگر فواید اجرای قانون حدنگار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما