وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 15 تير 1393 ساعت 12:44   |   کد مطلب: 8175
 مدیران آژانس های گردشگری به همدان رسیدند
مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: مدیران تورهای گردشگری هشت کشور اروپایی برای نخستین بار، روز یکشنبه برای بازدید از جاذبه های توریستی همدان به این شهر سفر کردند.

به گزارش نافع، حمید رضا یاری افزود: این مدیران آژانس های گردشگری از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوییس، اسپانیا، بلژیک، برزیل، هلند و فرانسه با دعوت شرکت سیاحتی علیصدر همدان به همدان سفر کردند.

وی اظهار داشت: قرار است در جریان این سفر تورگردانان اروپایی از مهمترین جاذبه های تاریخی و طبیعی همدان نظیر غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، باباطاهر، بقعه استرومردخای، تپه هگمتانه و گنج نامه دیدن کنند.

وی در ادامه مهمترین اهداف این سفر را تقویت گردشگری خارجی استان همدان و معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به آژانس های مطرح کشورهای اروپایی عنوان کرد.

یاری آمار گردشگران خارجی این استان را اندک ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته تنها دو هزار گردشگر خارجی از غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان دیدن کردند.

وی بیان کرد: به منظور تقویت هرچه بیشتر گردشگری خارجی استان همدان و قرار گرفتن همدان در لیست استان های مقصد گردشگران خارجی همایش آژانس های مسافرتی مطرح کشور بعد از ماه مبارک رمضان در همدان برگزار می شود.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: ایجاد و تقویت ارتباط با این هشت کشور مطرح اروپایی می تواند زمینه جذب هرچه بیشتر توریست های خارجی به این استان را فراهم کند.

یاری ادامه داد: تورهای خارجی در حال حاضر با سفر به ایران از استان های تهران، اصفهان، فارس و کاشان بازدید می کنند که باید بتوان همدان را نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تورهای اروپایی تعریف کرد.

استان همدان با داشتن یک هزار و 380 اثر تاریخی و باستانی و داشتن حدود یک هزار اثر دارای ثبت ملی پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

تپه هگمتانه، آرامگاه باباهر، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، سنگ نوشته های گنج نامه، بقعه استرومردخای و غار علیصدر از مهمترین جاذبه های گردشگری استان همدان است.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما