وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 12:00   |   کد مطلب: 8652
حضور در نماز عید فطر وحدت امت اسلامی را به نمایش گذاشت
امام جمعه تویسرکان گفت: عید سعید فطر عید الله اکبر است و حضور گسترده مردمی در آن بار دیگر وحدت مسلمانان را به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز عید فطر در تویسرکان ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر، اظهار کرد: روز عید سعید فطر عیدالله اکبر است و نماز آن همانند نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی در راستای نمایش وحدت امت اسلامی است.

وی ضمن توصیه به تقوا و اخلاق نیکو، تصریح کرد: عید فطر تولدی برای هر انسان مؤمن و با ایمانی است که پس یک ماه روزه داری و خودسازی سر تعظیم در مقابل پرورگار هستی فرود می آوریم و باید همه تلاش کنیم که عبادات، مناجات ها و دعاهای ماه رمضان حفظ شود.

امام جمعه تویسرکان همچنین با استناد به روایات و با بیان اینکه زمانی ایمان هر انسانی کامل و درست است که قلب و نیتش نیز درست باشد، ابراز کرد: قلب انسان نیز زمانی درست و کامل است که زبانش در راه راست حرف بزند و درست عمل کند.

حجت الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه اگر زبان، قلب و ایمان انسان درست باشد، اعمالش نیز پذیرفته و گناهانش بخشید می شود، افزود: دوری از شایعه پراکنی و حرف ناصحیح زمینه را برای پذیرفتن حرف حق، دوری از عوامل تفرقه آمیز و اشاعه آموزه های دینی در جامعه فراهم می کند.

خانواده ها با دوری از ماهواره زندگانی خود را بیمه کنند

وی در ادامه با بیان اینکه هم صحبت شدن و نشست و برخواست با بدان و ناپاکان موجب سوء ظن خوبان می شود، عنوان کرد: مشاهده فیلم های شبکه های ماهواره ای و استفاده از موارد ناصحیح اینترنت و شبکه های اجتماعی علاوه بر ایجاد سوءظن نسبت به خوبان جامعه را به ورطه نابودی می کشاند.

خطیب نماز عید فطر تویسرکان با اشاره به اینکه سستی در عبادت، از بین رفتن بنیان خانواده، دروغ پردازی و شایعه افکنی را بخش کوچکی از مضرات ماهواره و اثرات سوء آن در زندگانی امروزه یاد کرد و از خانواده خواست با دوری از تماشای شبکه های ماهواره ای خود را در برابر حوادث و ناملایمات زندگی خانوادگی بیمه کنند.

دیدگاه شما