وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 18:18   |   کد مطلب: 8909
معاون رئیس جمهور پنجشنبه به همدان می‌آید
سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان از سفر مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور در روز ۲۳ مردادماه به همدان خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، بهجت عباسی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان همدان اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری باغ ملل همدان پنج شنبه با حضور "مسعود سلطانی فر" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همدان کلنگ‌زنی می‌شود.

عباسی در این کارگروه با تشریح ویژه برنامه‌های روز همدان بیان کرد: برنامه‌های روز همدان از 31 مردادماه الی 6 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سعی شده تا به مفاخر استان همدان توجه بیشتری شود، افزود: با توجه به قرار گیری مقبره حکیم ابوعلی سینا در همدان استان همدان با این شاخصه در سطح بین الملل شناخته می‌شود که به این دلیل روز یکم شهریور ماه همزمان با ولادت حکیم بوعلی سینا روز همدان نامگذاری شده است.

وی با بیان برنامه‌های روز همدان با شعار هگمتانه خانه خودتانه تصریح کرد: 31 مردادماه امسال با شهادت امام جعفر صادق(ع) مصادف شده است که در این روز ویژه برنامه شهادت بعد از اذان مغرب با اجرای برنامه شب شعر با موضوع شهادت امام جعفر صادق(ع) آغاز می‌شود.

پخش زنده برنامه روز همدان از شبکه یک سیما

عباسی تصریح کرد: شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی برنامه روز همدان را از ساعت 23 الی یک شب به صورت زنده از بام شهرداری همدان پخش می‌کند که منابع مالی آن از طریق شهرداری همدان تأمین می‌شود، ضمن اینکه گزیده برنامه های این روز در روزهای آتی از شبکه یک سیما پخش می شود.

وی از حضور جمشید مشایخی و امین تارخ در برنامه روز همدان خبر داد و گفت: از هنرمندان شاخص کشور برای حضور در برنامه های روز همدان دعوت شده ضمن اینکه از تعدادی از اعضای عضو اکو نیز برای حضور در برنامه دعوت به عمل آمده است.

عباسی یادآور کرد: مؤمن زاده از برنامه سازان خوب صدا و سیما به همراه گروه خود مسئولیت تهیه برنامه روز همدان را برعهده دارد.

وی بیان کرد: روز یکم شهریور ماه مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا با حضور مسئولان استانی، کشوری و بزرگان فلسفه و حکمت در مقبره شیخ الرئیس برگزار می‌شود، ضمن اینکه مراسم سوگند دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در این برنامه در نظر گرفته شده است.

تئاتر خیابانی 40 پنبه در روز همدان برگزار می‌شود

وی افزود: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع مراسم آیینی 40 پنبه در بعد از ظهر یکم شهریور، رژه موتورسواران از استادیوم سعیدیه به سمت آرامگاه باباطاهر، تجلیل از مفاخر فرهنگی و بام بوعلی و غیره از برنامه‌های این روز است.

عباسی بیان کرد: همایش یکروزه روز همدان نیز توسط انجمن‌های حامی میراث فرهنگی در مورخ دوم شهریور‌ماه در خانه معلمان همدان و همایش گردشگری در روستای گردشگری ورکانه همراه با کارگاه آموزشی گردشگری اسب از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

دیدگاه شما