وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 11:15   |   کد مطلب: 9021
برگزاری جشنواره دوبیتی‌سرایان رضوی در همدان
نهمین دوره جشنواره رضوی با عنوان "دو بیتی سرایان رضوی" با حضور شاعران دوبیتی‌سرا در آرامگاه باباطاهر همدان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این مطلب گفت: دوازدهمین دوره جشنواره رضوی به مدت 10 روز همزمان با آغاز دهه کرامت در تاریخ 6 شهریور ماه امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با پیام وزیر ارشاد در قم افتتاح و مراسم اختتامیه نیز  16 شهریور ماه مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مجید فروتن افزود: 1500 اثر در قالب دو بیتی و رباعی از 136 شاعر سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده توسط 3 داور استانی و کشوری به نام های، سید مهدی موسوی، میرهاشم میری و بیژن ارژنگ در مراحل پایانی داوری قرار دارد.

وی اظهار کرد: در این جشنواره 8 برگزیده کشوری و 8 برگزیده استانی انتخاب و به مرحله کشوری راه می‌یابند.

فروتن افزود: موضوع آثار این دوره از جشنواره، سیره پاک و زندگی امام رضا (ع)، مناقب، صفات و فضایل امام رضا (ع)، کرامات و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی از جمله علم، شفاعت، مهربانی و شفا است.

 

همایش دختران ولایت مدار در همدان برگزار می‌شود

 

معاون فرهنگی ارشاد همدان با اشاره به سایر برنامه‌ها‌ی دهه کرامت در همدان بیان کرد: همایش دختران ولایت مدار همزمان با روز ولادت حضرت معصومه(س)، ساعت 9 روز 6 شهریور ماه در مجتمع ابن سینا همدان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: بازدید مدیران استان از آسایشگاه سالمندان در مورخ 8 شهریور ماه، برگزای جشن مردمی در کانون‌های فرهنگی مساجد استان، و برپایی نمایشگاه عکس رضوی از 6 تا 16 شهریور ماه با به نمایش گذاشتن 50 قطعه عکس با موضوع امام رضا(ع) در مجتمع آوینی از دیگر برنامه‌های این دهه در همدان است.

دیدگاه شما