وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 09:50   |   کد مطلب: 12730
«من زنده ام»، روایت ایثار زنان انقلابی باید الگوی جوانان ایران باشد
نشست نقدی متفاوت و به یاد ماندنی همراه با اشک و لبخندهای جوانان بر کتاب پرمخاطب و جذاب «من زنده‌ام» با خاطره گویی نویسنده اثر در همدان ماندگار شد.

به گزارش نافع، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: اگر امروز ایران به عنوان یک کشور قدرتمند مطرح شده به این دلیل است که 240 هزار شهید، 900 هزار جانباز و 54 هزار آزاده در جنگ تحمیلی تقدیم شده است.

امیر خجسته در نشست نقد و بررسی کتاب «من زنده‌ام»، قصه هزار و یک شب اسارت دختر 17 ساله ایرانی با اشاره به مقاومت آزادگان در زندان‌های مخوف بغداد یادآور شد: دشمن بعثی در آن زمان جوانان ایرانی را به اسارت درآورد و شکنجه‌هایی را متحمل شدند.

وی با اشاره به اینکه معصومه آباد دختر 17 ساله ایرانی در کربلای ایران به اسارت درآمد، افزود: بانوان اسیر عراق حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دادند و با رشادت‌های خود درس و عبرتی را به آنها دادند.

خجسته با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی در شرایط سخت ایثار کردند، افزود: در ایثارگری جنگ تحمیلی زنان شاهکار کردند و معصومه آباد حق زن ایرانی را ادا کرد.

وی یادآور شد: کتاب «من زنده‌ام» معصومه آباد 180 بار چاپ شده و استقبال زیادی از آن شده است که باید به عنوان الگوی جوانان به همگان معرفی شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما