وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 3 مهر 1393 ساعت 10:11   |   کد مطلب: 9728
نافع در آستانه روز جهانگردی گزارش می‌دهد:
حاشیه‌های جالب نشست خبری میراث فرهنگی و گردشگری همدان
حاشیه‌های جالب نشست خبری میراث فرهنگی و گردشگری همدان
فرارسیدن روز جهانگردی، فرصتی را دست داد تا اصحاب رسانه، دیداری با مدیرکل میراث فرهنگی، استان همدان داشته و دغدغه‌های خود در این حوزه را بیان کنند.

به گزارش نافع، جلسه با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف و در هتل بوعلی برگزار شد و مدیرکل به همراه معاونان و مسئول روابط عمومی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

ابتدا ریحان سروش‌مقدم از برنامه‌های روز جهانگردی سخن گفت و سپس خبرنگاران به طرح پرسش‌ها و انتقادات خود پرداختند.

این جلسه حاشیه‌های جالبی نیز داشت:

حضور نداشتن آژانس‌های مسافرتی استان در برنامه‌های روز جهانگردی از نقاط ضعفی بود که در این زمینه مطرح شد.

 پایان جلسه ساعت 12 اعلام شد، اما به دلیل تعداد زیاد پرسش‌ها تا  13:40 دقیقه ادامه یافت و مدیرکل میراث فرهنگی مجبور به لغو جلسه دیگر خود شد.

هرچند موضوع جلسه روز جهانگردی بود، اما ظاهرا بی‌رغبتی اصحاب رسانه به این موضوع و شاید هم بی‌اطلاعی موجب شد تا پرسش‌های دیگری در حوزه کاری این سازمان مطرح شود که البته مدیرکل و معاونانش با سعه صدر به همه پاسخ گفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی از سفر یک میلیون و 215 هزار و 247 گردشگر در 3 ماهه تابستان به همدان خبرداد و گفت که 830 هزار نفر از آن‌ها در تأسیسات گردشگری اقامت داشته‌اند که البته با درنظر گرفتن تعداد بالای چادرخواب‌ها  و مسافران خیابان‌خواب، جمع و تفریق این عدد کمی دشوار به نظر می‌رسد!

قول سروش‌مقدم به خبرنگاران برای تدارک یک سفر  نیز از بخش‌های شیرین جلسه بود که خستگی را از تن همه به در کرد؛ هرچند فراموش نکرده‌ایم مدیرکل پیشین نیز قول سفر زیارتی مشهد مقدس را داده بود که "الوعده" وفا نشد!

طبق روال سایر جلسات، بیشتر خبرنگاران خانم بودند که این نیز شاید به دلیل قناعت این قشر به دستمزدهای کم و نیافتن شغل مناسب باشد که شمار خبرنگاران زن استان را در چند سال اخیر افزایش داده است.

خبرنگاری هم از تبدیل کاروانسراهای تاریخی همدان به زباله‌دان گله کرد و از اینکه چرا باید در لالجین شهر دیرینه سفال، کالاهای بی‌کیفیت چینی به فروش رسد؟

یادداشت از سمیه مظاهری

دیدگاه شما