وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 17 تير 1402 ساعت 08:20   |   کد مطلب: 43058
غدیر به عشق علی(ع) جمع در حضور بی‌تکرار شهر شد و به توان موکب‌های پای کار رسید، اصلا غدیر در همدان قبله‌نما عشق شد رو به افق شاه کشور صفا، غدیر حماسه شد.

به گزارش نافع، اوج دلدادگی شنیدی یا دیدی؟ امروز عصر همدان یکدست اوج دلدادگی بود. صد شبنم شوق بود گوشه بادامی چشم‌ها، امروز همدان گله به گله عشق بود و نام یاور بی‌چون و چرای عالم.

همدان و همدانی آمدن و اوج دلدادگی را به تصویر کشیدند و عشق کردند. امروز همدانی‌ها غدیر در رگ و پی‌شان جوشید و آقا امیرالمومنین را پشت هم صدا کردند و شور صدایشان به عالم رسید.

امروز همدان درخشید و عشق کنج لب پیر و جوان خانه کرد و ارادت‌ها به آسمان حواله شد، آنقدری شکوه به راه افتاد که دلمان غنج رفت و ضرب در ازدحام و جمعیت گوش فلک را پر کرد.

امروز غدیر به عشق علی(ع) جمع در حضور بی‌تکرار شهر شد و به توان موکب‌های پای کار رسید و جوهر مردان و زنان آغشته به سرچشمه وحی شد.

غدیر در همدان قبله‌نما عشق شد رو به افق شاه کشور صفا، غدیر حماسه شد میان دل‌ها از نوزاد تا دهه نودی و هشتادی، از پیر کهنه‌کار و میانسال.

غدیر امروز دوش به دوش مردان و زنان این دیار، غدیر شد و شور آفرید و بر تارک تاریخ ایران زمین درخشید.

همدان و غدیر امروز در یک جمله دیوار به دیوار هم نشستند و برگ زرین شدند، اصلا مردم خطه همه‌دانا حسابی غدیری شدند و دین غدیر ادا کردند تا جایی که سواره و پیاده، خیابان بزک کرده طی کردند و جام عشق حضرتش نوشیدند و حالشان خریدنی شد.

تا جایی که گوشه به گوشه جشن چند کیلومتری به پا شد و تمام بضاعت شهر چیده شده در طبق اخلاص پیشکش نگاه‌ها شد.

موکب به موکب به نام "آقام علی" با مداحی از علی جان در رثای یار و یاور شیعیان خدمت کردند و اهالی را پای سجاده عشق کشاندند و پرچم علقه به فتح الفتوح را به اهتزاز درآوردند.

گواه هر چه گفته شد حضور بی مثال شهر است، حضور جانانه و عاشقانه، گاهی هم عارفانه به غدیر و ولایت و حب علی؛ گواه آنچه گفته شد جیب‌های خرج شده در راه غدیر و نذورات پشت هم و چشمه جوشان محبت به علی است.

کاسب و کارمند و مهندس هم ندارد، همه دل دادند و حالشان خریدنی و دیدنی است، دکتر و روحانی و پلیس هم ندارد جمعی از همه مردم عشقی لایتناهی را به اشتراک گذاشتند و به رخ دنیا کشاندند.

باشد که حال غدیر و شوق غدیر و معرفت غدیر در سراسر روزهایمان بگنجد و غدیری باشیم برای همه عمر‌.

پایان پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما