وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 مهر 1402 ساعت 20:30   |   کد مطلب: 43331
سرپرست معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان از آغاز به کار نخستین خط اتوبوسرانی فوق‌العاده در شهر همدان از امروز خبر داد.

به گزارش نافع، رضا سراجق صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز به‌کار نخستین خط اتوبوسرانی فوق‌العاده در شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: از امروز نخستین خط اتوبوسرانی فوق‌العاده در شهر همدان راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: این خط در مسیر جنوب-شمال به صورت پیوسته و در امتداد یکی از محورهای پرتقاضای سفر شهر به صورت رفت و برگشت از میدان بیمه شروع به حرکت می‌کند و پس از عبور از معابر و میادین پرتقاضا از جمله میدان جهاد، میدان آرامگاه بوعلی سینا و میدان امامزاده عبدالله(ع) و میدان باباطاهر در انتهای مسیر خود به کوی فرهنگیان خواهد رسید.

سرپرست معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط اتوبوسرانی است عنوان کرد: حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های تحقق برنامه‌ها و چشم اندازهای مختلف در حوزه مدیریت شهری و مدیریت انرژی است.

وی یادآور شد: در این راستا شهرداری کلانشهر همدان در سالیان اخیر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط اتوبوسرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

سراجق گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این خط و در ادامه آن سایر خطوط پیشنهاد شده در اسناد بالادستی از جمله "طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان" و ارتقای وضعیت عملکردی این خطوط به خطوط حمل و نقل اتوبوسرانی پرسرعت( بی آر تی) در آینده نزدیک، گامی مهم در راستای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان برداریم.

وی افزایش قابل توجه میانگین سرعت حرکت اتوبوس‌ها، کاهش زمان سفر ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش زمان انتظار شهروندان و افزایش سطح پوشش و خدمات دهی به شهروندان با تعداد ناوگان قابل توجه را از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست.

پایان پیام/

دیدگاه شما