وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 6 فروردين 1402 ساعت 11:12   |   کد مطلب: 43015
پس از کش و قوس‌های فراوانی که در ماجرای تغییر فرمانداری بهار پیش آمد، از آنجاییکه فرصتی برای دفاع و بیان نکات مورد نظر به روح الله نباتی داده نشد، فرماندار سابق بهار با انتشار یک نوشته، به حاشیه‌های مطرح شده در روز تودیع و معارفه واکنش نشان داد. در ادامه بخشی از گزارش عملکرد یکساله فرماندار سابق بهار را نیز می‌خوانید.

به گزارش نافع، به نقل ازعصرهمدان؛ شائبه‌ی دخالت یکی از نمایندگان مجلس در جابجایی روح‌الله نباتی، فرماندار جوان و انقلابی بهار، تاثیرپذیری استانداری از توصیه‌ها و سهم‌خواهی‌ها، تناقض‌گویی مسئولان در خصوص این جابجایی و اعتراض مردم و رسانه‌های شهرستان بهار در برابر این تصمیم، از مهم‌ترین حاشیه‌های ناظر بر تغییر فرماندار سابق کارآمد بهار در روزهای پایانی سال گذشته بود.

پس از کش و قوس‌های فراوانی که در ماجرای تغییر فرمانداری بهار پیش آمد، از آنجاییکه فرصتی برای دفاع و بیان نکات مورد نظر به روح الله نباتی داده نشد، فرماندار سابق بهار با انتشار یک نوشته، به حاشیه‌های مطرح شده در روز تودیع و معارفه واکنش نشان داد. در ادامه بخشی از گزارش عملکرد یکساله فرماندار سابق بهار را نیز می‌خوانید.

متن مورد اشاره به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا.

«سوره مبارکه اسراء آیه ۸۰»

با درود و صلوات بر ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و با درود و سلام بر مردم شریف و شهیدپرور و آرزوی سلامتی و توام با عزت برای مقام عظمای ولایت.

پس از اتفاقات و ناملایمات اخیر و برای حفظ آرامش مردم در برنامه‌های پایان سال و چهارشنبه‌سوری و تلخ نشدن کام در ایام عید مردم سکوت کردم ولی با توجه به مراسم تودیع و معارفه امروز نکاتی را برای روشن شدن موضوعات به عرض میرسانم.

۱. در آغاز سخن اشاره میکنم به فرمایشات رهبری عزیز که فرمودند: من دیپلمات نیستم من انقلابی ام حرف را صریح و صادقانه میگویم.

۲. اینجانب به دعوت استانداری همدان و برخی از بزرگواران و باهدف خدمت بی‌منت به مردم عزیز مأمور گردیدم تا ۴ سال خدمتگزارتان باشم؛ ولی علیرغم میل باطنی ام برای ادامه خدمت برخی دخالت‌ها و فشارها و کارشکنی ها کار را سخت نموده و مصلحت بر این دیده شده تا بنده خدمتتان نباشم.

۳. در طول این مدت تمام توان و تلاش و نیروی خود و همکارانم را برای ایجاد وحدت و همدلی، رفع موانع و مشکلات و رشد همه‌جانبه شهرستان بکار گرفته و تلاش کردم با ارتباطات گسترده با مجموعه استانداری و مدیران کل استانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نوآوری و خلاقیت در امور، مسیر رشد و توسعه شهرستان را هموارتر کنم به‌طوری که طبق اعلام اداره کل بازرسی استانداری در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ عملکرد فرمانداری بهار نشان‌دهنده ایجاد موجی از رضایتمندی در شهرستان بهار شده است.

۴. با تمامی توان از حقوق شهرستان دفاع نموده، در برابر نقض قانون و دخالت‌های بیجا ایستادگی کردم که نتیجه آن انتصاب بخشداران و مدیران عمدتاً بومی، جوان، کاربلد و با پشتکار است که شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی بوده و برخی از اقدامات یک‌ساله که با حضور این عزیزان رقم خورده است در پایان می‌آید.

۵. علیرغم کار و تلاش شبانه‌روزی برخی دخالت‌ها و پیگیری‌های نابجا برای جابه‌جایی بخشداران (که با اعتراض امام‌جمعه محترم صالح‌آباد و اعضای شورای این بخش مواجه گردید) و برای جابجایی اینجانب طی یک سال گذشته سعی در ایجاد حاشیه داشته و بخشی از توان فرزند کوچکتان در فرمانداری را گرفته بود؛ ولی بااین‌حال سعی کردم وارد هیچ حاشیه‌ای نشوم چرا که فرصت خدمت را بسیار مغتنم می‌دیدم.

۶. با ایجاد تعامل بسیار خوب با امامان محترم جمعه و جماعات و اقشار مختلف مردم کارهای شهرستان به ثمر رسید که اگر چنین وحدت و تعاملی نبود این امر محقق نمی شد.

۷. برای حفظ آرامش جامعه و امکان ادامه خدمت به مردم از کنار برخی برخوردهای ناشایست گذشتم.

۸. طی دو هفته گذشته چندین بار اعلام نمودم برای تکمیل و حل مشکلات شهرستان که بخش عمده ای از آن در این مدت کوتاه حل شده حداقل یکسال دیگر در فرمانداری انجام وظیفه نمایم ولی طبق اعلام معاون محترم سیاسی در جلسه امروز به دلیل احتمال شائبه شرکت در انتخابات توفیق خدمت از اینجانب صلب شد. در صورتی که تاکنون تصمیمی در اینباره نگرفته ام و مکاتبه ای هم در خصوص تعیین تکلیف به اینجانب ارائه نشده است.

گرچه بر اساس بنده الف ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی سمت ها مانند روسای سه قوه، وزرا، استاندران و فرمانداران و ... می بایست حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا  نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند. چه بسا برخی از نمایندگان فعلی نیز در سمت هایی بوده و قبل از آغاز ثبت نام استعفا نموده اند.

۹. بر اساس اصل سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است، مهمترین تکلیف همه تلاش جانبه برای تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتا تشکیل تمدن نوین اسلامی است و این مهم باید با صداقت و اخلاص و اخلاق در عمل پیاده شود نه با ایراد مطالب غیرواقع و یکجانبه و ...

۱۰. از تمام عزیزانی که دغدغه انقلاب و خدمت داشته و با پیام‌های خود حقیر را مورد تفقد و قرین محبت خود قرار دادند و از نماینده محترم ولی‌فقیه در استان حضرت آیت الله شعبانی موثقی، و امامان معزز جمعه شهرهای بهار، لالجین، مهاجران و صالح‌آباد و بزرگان منطقه که همیشه پشتیبان و حامی فرزندان انقلابی خود در عرصه‌های کار و تلاش بوده‌اند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

۱۱. و در پایان اعلام می‌نمایم تا ابد مدیون حمایت‌ها، محبت‌ها و بزرگواری شما ملت مؤمن، انقلابی، شجاع و مظلوم هستم و در هر سنگری که باشم تمام‌قد پیگیر تحقق مطالبات و مشکلات شما مردم قدرشناس خواهم بود. از تمامی همکاران خودم در مجموعه وزارت کشور و استانداری و فرمانداری، بخشداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تقدیر و تشکر نموده آرامش، امید، امنیت و سالی پر از خیروبرکت برای شما خواستارم. هرجا که باشم همچنان سرباز نظام و ولایت و خادم ملت خواهم بود.

والسلام علی عباد الله

روح الله نباتی

بخشی از عملکرد و اقدامات مهم فرمانداری شهرستان بهار طی یک سال گذشته

بخش اول: بخشی از عملکرد و ۳۰ اقدام مهم فرمانداری شهرستان بهار طی یک سال گذشته که با زحمات همکاران و بخشداران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و با کمترین امکانات و بودجه انجام شده است را در زیر می‌خوانید:

۱- اصلاح حریم سیاسی شهرستان بهار که مطالبه چندین ساله بوده است با پیگیری‌های صورت گرفته صدها هکتار اضافه گردید و برای تأیید نهایی به وزارتخانه ارسال شده است.

۲- کسب رتبه اول استان در بیمه روستائیان و عشایر، رتبه برتر استان در بالاترین نرخ اشتغال، رتبه برتر شورای آموزش‌وپرورش استان، کسب رتبه برتر استان در انجمن کتابخانه‌ها، رتبه اول استان در غربالگری و جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان، و بهترین عملکرد در مقابله با آلودگی هوا و کنترل مشکلات زیست محیطی و ...

۳- رفع مشکل بوی نامطبوع منتشره در شهر که حدود ۲۰ سال مردم را آزار می‌داد در سالجاری و با تشکیل تیم عملیاتی و برگزاری ده‌ها جلسه و بازدیدهای مکرر میدانی و با هزینه کرد صده‌ها میلیارد ریال حل شد. گفتنی است این فرایند دائما باید رصد شود تا از بازگشت مجدد آن جلوگیری گردد.

۴- در سالجاری با جذب حدود ۱۷۰۰ تن قیر رایگان در ۲۵ روستا به میزان ۳۵۰۰۰ تن آسفالت‌ریزی شد.

۵- قرارداد آبرسانی و اصلاح شبکه ۲۸ روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سپاه منعقد گردید تا روستاهای دچار تنش آبی با همکاری سپاه و آبفا طرح‌های آبرسانی مانند خطوط انتقال، حفر چاه، تجهیز، احداث مخزن و... اجرا شود.

۶- تشکیل قرار گاه حمایت از حرکت های جهادی در فرمانداری شهرستان بهار و عقد تفاهم با بنیاد علوی و جذب کمکهای خیری برای احداث منزل رایگان برای خانواده های دارای دو معلول.

۷- نظارت دائم و میدانی بر بازار، وضعیت بیمارستانها، درمانگاهها، خانه های بهداشت، نانوایی ها، پروژه های عمرانی و نیمه تمام، شهرکها و ... که منجر به آرامش نسبی در خدمات رسانی گردیده است.

۸- تفاهم‌نامه احداث شهرک فناوری شهرستان بهار با دانشگاه بوعلی سینا همدان منعقد گردید. این شهرک در زمین واقع در چهارراه صنایع غذایی احداث خواهد شد که میتواند بخش عمده ای از نیاز به اشتغال و نیازمندی فناوری منطقه تامین خواهد شد.

۹- ساماندهی میدان بهار تا فرمانداری که با زحمات شورا و شهردار شروع شده است علاوه بر زیباسازی صدها میلیارد تومان آورده خواهد داشت.

۱۰- برگزاری نشست های متعدد با سرمایه گذاران و در حوزه اقتصاد دانش بنیان، صنعت و کشاورزی و ...

۱۱- برگزاری جلسات متعدد بررسی موضوعات خانواده و جوانی جمعیت، مشکلات اشتغال بانوان و مسائل و آسیب های اجتماعی حوزه بانوان شهرستان و اجرای برنامه های متنوع به مناسبت هفته زن از جمله نمایشگاه، نشست های ادبی ، مسابقات ورزشی هماهنگی و ...

۱۲- پیگیری و تکمیل و ایمن‌سازی زیرگذر لالجین به طاهرلو و پیگیری مداوم راه‌اندازی زیرگذر شهید زارعی.

۱۳- تعریض جاده میدان شهید سلیمانی تا نهالستان به‌صورت جهادی و با امکانات موجود.

۱۴- با پیگیری‌های امسال همه‌جانبه فرمانداری شورا و شهردار صالح‌آباد مجتمع صنفی صنعتی تریلی سازی که یک صنعت بدون نیاز به آب و بسیار سودآور برای کل شهرستان است بعد از ۲۵ سال به مرحله نهایی رسیده است.

۱۵- برگزاری همایش الگوی کشت و افزایش قابل توجه سطح کشت گلخانه ای در شهرستان و تلاش برای راه اندازی برخی از مهمترین صنایع تبدیلی در شهرستان از جمله نشاسته الوند، ماشین سازی و...

۱۶- بسیج امکانات و کمک های همه جانبه به ۱۲ موکب اربعین حسینی در سطح شهرستان.

۱۷- اجرای طرح جنگل کاری و کپه کاری و کشت گیاهان دارویی در سطح مراتع منابع طبیعی به جهت حفاظت از منابع طبیعی در روستاها.

۱۸- پیگیری احداث مجتمع فرهنگی هنری صالح‌آباد با همکاری شورای اسلامی و بخشداری.

۱۹- برگزاری جلسات سخنرانی تبیینی و نشست های هم اندیشی با اقشار مختلف مردم در شهرستان ازجمله علما و روحانیون، دانشجویان، فرهنگیان، فعالان سیاسی، سمن ها، هنرمندان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، ورزشکاران، اصناف، تولید کنندگان، کشاورزان و ...

۲۰- واگذاری شهرک ۲ لالجین پس از مدت‌ها پیگیری به نتیجه رسیده اهلیت‌سنجی انجام شده و در حال حاضر در مرحله واگذاری قرار دارد.

۲۱- مکاتبه و پیگیری های متعدد برای قرارگرفتن مهاجران در لیست مناطق محروم که با تأیید نهایی بودجه خاص مناطق محروم به‌صورت سالیانه برای این منطقه دریافت خواهد شد

۲۲- پیگیری های متعدد برای حل مشکل شهرک شوریجات و ترشیجات و شهرک گلخانه ای مهاجران.

۲۳- پیگیری معافیت مالیاتی کارگاه‌های صنایع‌دستی و تعرفه گاز کارگاهی لالجین.

۲۴- پیگیری و رفع مشکل ۵۵ساله فاضلاب کارخانه قند هکمتان حسین آباد.

۲۵- برگزاری بیش از ۱۲ جشنواره و همایش بزرگ فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری و... شهرستانی و استانی.

۲۶- روستاگردی و حضور در مناطق محروم و دورافتاده و صدها بازدید از روستاها طی یکسال گذشته با حضور میدانی فرماندار، بخشداران، معاونین فرماندار و روسای دستگاههای اجرایی و رفع مشکلات مردم.

۲۷- حضور مداوم و نظارت بر آب‌رسانی به حدود ۳۰ روستا، ۱۲ موکب اربعین و اهتمام بازگشایی راه‌های روستایی در برف سنگین زمستان امسال و سال گذشته و اسکان و نجات چندین هزار نفر.

۲۸- ابتکار تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال، برگزاری همایش کشت فراسرزمینی، برگزاری همایش آموزش و ورود به فرابورس برای شرکت‌های شهرستان و...

۲۹- برگزاری ده‌ها بازدید و شهرک گردی از شهرک های صنعتی شهرستان و بررسی میدانی مشکلات تولیدکنندگان و توسعه فیبر نوری به شهرک های صنعتی برای دسترسی با کیفیت به اینترنت.

۳۰- عبور موفق از بحران های متعدد از جمله برف سنگین، کمبود آب شرب مخصوصا در روستاها و قطعی های برق و گاز در تابستان سال ۱۴۰۱٫ پیگیری جابه‌جایی تیرهای برق فشارقوی و فشارضعیف در سطح روستاهای بخش مرکزی نورآباد، گنج تپه، حصار قره‌باغی، اختاچی، گوشلان، آبرومند گنده جین بازگشایی معابر و عقب‌نشینی مطابق با طرح هادی در روستاهای روان، چوتاش، سیمین، وهنان، گوشلان، نورآباد، رسول آباد سفلی، حصار قره‌باغی، آبرومند، رباط زعفرانی و گنده جین.

بخش دوم: بخشی از مهم‌ترین اقدامات و پیگیری‌های فرمانداری شهرستان بهار در سال ۱۴۰۱ در حوزه عمرانی
۱- پیگیری تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سیمین و اختصاص منابع لازم برای آن
۲- پیگیری احداث سالن ورزشی مهاجران و تخصیص منابع موردنیاز
۳- پیگیری احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهرک فرهنگیان شهر بهار و هماهنگی لازم با شهرداری و..
۴- پیگیری تکمیل اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی روستای همه‌کسی
۵- پیگیری تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی بهاران و رفع معارضین و... با پیشرفت ۸۵ درصد
۶- تأمین منابع لازم برای تکمیل سالن باستانی شهر بهار.
۷- پیگیری تکمیل زمین چمن مصنوعی صالح‌آباد.
۸- احداث ۳ زمین چمن مصنوعی در شهرستان.
۹- احداث زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال روستای آبرومند.
۱۰- پیگیری تأمین منابع برای تکمیل مجتمع ورزشی بانوان بهار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی.
۱۱- پیگیری تکمیل زمین چمن شهر مهاجران.
۱۲- احداث زمین چمن مصنوعی مینی‌فوتبال روستای پهنه بر.
۱۳- پیگیری تکمیل سکوی تماشاچیان لالجین.
۱۴- کمک به تکمیل حوزه علمیه برادران.
۱۵- پیگیری تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر.
۱۶- پیگیری و تأمین اعتبار برای تخریب و بازسازی هنرستان ۲۴۰ نفره لالجین.
۱۷- پیگیری و مکاتبات برای تکمیل احداث مدرسه روستای وهنان.
۱۸- پیگیری و تأمین اعتبار تکمیل سالن ورزشی استثنایی ۱۴ معصوم لالجین.
۱۹- پیگیری تخریب و بازسازی مدرسه صدر صالح‌آباد.
۲۰- پیگیری تخریب و بازسازی مدرسه آقامحمدی صالح‌آباد.
۲۱- پیگیری و رفع مشکلات و موانع احداث مجتمع ورزشی کارگران شهرستان بهار با همکاری مدیرکل محترم تعاون استان.
۲۲- پیگیری تأمین اعتبار برای احداث و تکمیل موزه سفال لالجین.
۲۳- مکاتبات متعدد پیگیری احداث و تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای لالجین، صالح‌آباد و بهار.
۲۴- پیگیری حل مشکلات راه‌آهن و هماهنگی با شرکت ساخت و توسعه راه‌ها در خصوص روگذر حسام آباد و رفع معارضین.
۲۵- پیگیری تکمیل کتابخانه عمومی فجر صالح‌آباد.
۲۶- پیگیری تسریع تکمیل زیرگذر لالجین به طاهرلو و رفع مشکلات ایمنی و ترافیکی.
۲۷- شانه سازی بخشی از جاده گردشگری از ابتدای میدان شهید سلیمانی تا چهارراه صنایع غذایی برای کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر.
۲۸- حل مشکلات حقوقی و تملک اراضی طرح جهش ملی مسکن شهرستان بهار شروع عملیات اجرایی احداث مسکن ملی شهر بهار.
۲۹- پیگیری و رفع مشکلات شهری از جمله محوطه‌سازی و تأمین خدمات مجتمع مسکن مهر.
۳۰- کنترل و جمع‌آوری آلاینده‌های زیست‌محیطی واحدهای صنعتی و کشتارگاه‌های صنعتی دام و مرغ.
۳۱- لایروبی رودخانه قوری چای و رفع تجاوز به حرایم رودخانه‌های شهرستان.
۳۲- تشکیل منظم و مستمر جلسات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و کنترل وضعیت آلایندگی‌های زیست‌محیطی تشکیل منظم و مستمر جلسات کارگروه مقابله با آلودگی هوای شهرستان و بررسی وضعیت آلایندگی واحدها.
۳۳- برگزاری جشنواره عکس آلما و معرفی توانمندی‌های شهرستان.
۳۴- توسعه فیبر نوری به شهرک‌های صنعتی برای دسترسی باکیفیت به اینترنت.
۳۵- توسعه شبکه برق‌رسانی به واحدهای صنعتی، کشاورزی و مسکونی.
۳۶- اجرای کامل طرح هوشمندسازی آرد و نان در سطح شهرستان.
۳۷- جذب کامل سهمیه قیر یارانه‌ای بنیاد مسکن شهرستان و اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در روستاهای شهرستان جذب کامل سهمیه قیر یارانه از محل ستاد بازآفرینی شهری و اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در معابر شهر.
۳۸- جذب کامل سهم کامل تسهیلات تکلیفی شهرستان از جمله مقاوم‌سازی مسکن، ازدواج، فرزندآوری.
۳۹- پیگیری مداوم برای تکمیل و افتتاح پل و زیر گذر شهید زارعی.
۴۰- افزایش امنیت در روستاها با نصب دوربین مداربسته در شهر بهار و روستاها.
۴۱- نام‌گذاری معابر روستاها به نام ۵ شهیده زن در روستاهای رباط زعفرانی، آبرومند، گنج تپه
۴۲- آماده‌سازی و ساماندهی آرامستان‌ها در سطح روستاها
۴۳- پیگیری ساخت غسالخانه در روستاهای گوشلان، دهنو و وهنان.
۴۴- پیگیری و کلنگ‌زنی اجرای پروژه آب‌رسانی و تحت پوشش قرارگرفتن آب شرب روستای گنده جین از محل محرومیت‌زدایی سپاه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان.
۴۵- اجرای روکش آسفالت محور سیمین به وهنان.
۴۶- اجرای روکش آسفالت صالح‌آباد به حسن قشلاق.
۴۷- انتقال ساختمان بخشداری مرکزی از فرمانداری به ساختمان مستقل
۴۸- برگزاری جلسات رفع حل اختلاف عشایر و اهالی روستاهای حیدره، وهنان، فسیجان و اختاچی، رسول آباد سفلی و چوتاش، همه‌کسی.
۴۹_بازنگری طرح‌های هادی روستاهای؛ روان، وهنان، حسین‌آباد عاشوری، سنگ سفید، رسول آباد سفلی و چایان و پیشنهاد بازنگری پهنه بر، میهمله و حسن ابدال و ..

۵۰_جدول‌گذاری در سطح روستاهای حسن ابدال، مالک‌اشتر، دربند، همه‌کسی، قشلاق، حسین‌آباد عاشوری، زاغه، سیمین، نورآباد، رباط زعفرانیه، رسول آباد سفلی، حصار قره‌باغی، دهنو، آبرومند، اختاچی، گنده جین و

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما