وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 11:35   |   کد مطلب: 43325
آئین افتتاح یادمان شهدای انبارنفت همدان عصر امروز همزمان با اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش نافع، آئین افتتاح یادمان شهدای انبارنفت همدان عصر امروز همزمان با اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با حضور سردار مهدی فرجی دبیر ستاد اجرایی کنگره شهدا، مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، امین روستایی مدیر فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کلنگ احداث این یادمان ۱۶ شهریور امسال به زمین خورد و بعد از یک ماه، این پروژه فاخر و ماندگار به بهره‌برداری رسید.

مدیر فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در این خصوص با بیان اینکه انبارهای نفت و مناطق نفت‌خیز جزو اهداف مهم دشمن در زمان جنگ بود، گفت: ۱۶ شهریورماه امسال کلنگ آغاز عملیات احداث این یادمان با حضور دبیر ستاد اجرایی کنگره گرامیداشت هشت هزار شهید استان بر زمین زده شد و مجموعه سوخت‌رسانان و در رأس آن وزارت نفت پس از گذشت یک ماه و قبل از آغاز اجلاسیه شهدا عملیات ساخت را به پایان رساندند و پروژه آماده بهره‌برداری شد.

امین روستایی با تقدیر از عوامل موثر و زحمتکش در اجرای این طرح یادآور شد: این یادمان در راستای ادای دین و وظیفه ملی توسط وزارت نفت در طلوع چهل و سومین سالگرد هشت سال دفاع مقدس، با هدف پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت و از خودگذشتی مردمان دارالمومنین همدان و انتقال این مفاهیم ناب به نسل های آینده در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این یادمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع احداث شده، عنوان کرد: سعی کردیم طراحی یادمان به نحوی باشد که بازدیدکننده در حال و هوای این واقعه تلخ قرار گیرد.

گفتنی است؛ انبار نفت همدان و تأسیسات جانبی آن در ساعت ۱۳:۴۵ روز سه‌‌شنبه ۳۰ دی سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای دشمن بعثی مورد اصابت بمب و موشک قرار گرفت و بیش از ۴۵ تن از شهروندان و سرنشینان مظلوم اتوبوس در حال سوخت‌گیری در پمپ بنزین مجاور انبار شهید و مجروح شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما