وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 12:33   |   کد مطلب: 10018
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همدان:
۶۰۰ هزار زندانی به زندانیان کشور اضافه شد
۶۰۰ هزار زندانی به زندانیان کشور اضافه شد
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: امسال ۶۰۰ هزار زندانی به زندانیان کشور اضافه شد.

به گزارش نافع، سیدحسن موسوی در کمیته تخصصی سازمان های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: این میزان به ازای هر ساعت ۶۷ نفر است و جرائم  بیش از ۵۰ درصد از زندانیان در حوزه مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه تنها ۴ درصد از زندانیان کشور زن هستند افزود: میزان تولید تریاک در جهان در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی ، ۵۴ هزار تن بوده که بیش از ۷۰ درصد از این میزان در کشور همسایه ما یعنی افغانستان تولید می شود .

موسوی، با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۳ میلادی تولید مواد مخدر صنعتی به ۹۷ نوع رسیده است، ابراز داشت:  572 تن مواد مخدر در سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ در کشور کشف شده است.

مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: در ۴ سال گذشته ۹۳۸ لابراتور تولید مواد مخدر صنعتی در کشور منهدم و پارسال نیز ۳۹۵ لابراتور شناسایی و منهدم شدند.

موسوی، با تأکید بر کاهش صد در صدی مرگ و میر بر اثر اعتیاد خبر داد افزود: هم اکنون ۸۵۱ سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد که بستر مناسبی برای گسترش اعتیاد در کشور است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت اجتماعی کشور در حالت بحران قرار دارد، تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر شاهد بحرانی تر شدن اوضاع اجتماعی و فرهنگی کشور هستیم و کارهای انجام شده فایده ای نداشته است.

دیدگاه شما