وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 13:13   |   کد مطلب: 12947
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان عنوان کرد:
خوداشتغالی هزار نفر با بهره‌گیری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان
خوداشتغالی هزار نفر با بهره‌گیری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان
امسال نزدیک به هزار نفر با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان همدان به خوداشتغالی رسیده‌اند.

به گزارش نافع، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تاکنون 16 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اقتصاد مقاومتی به هزار نفر از متقاضیان تعلق گرفته که موجب خوداشتغالی و کارآفرینی آن‌ها شده است.

سرهنگ پاسدار شهرام صادقی افزود: از زمان ابلاغ منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکنون، دو سال می‌گذرد و در این مدت بسیج سازندگی توانسته با اجرای برنامه‌های متعدد به این منویات جامه عمل بپوشاند.

وی اظهار داشت: اجرای این برنامه‌ها در کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها به ویژه در جوامع روستایی و مناطق محروم و دورافتاده تأثیر بسزایی داشته است.

صادقی بیان کرد: بدین منظور با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت در روستاهای دورافتاده نیز اطلاع‌رسانی شده تا به محرومیت‌زدایی از این مناطق کمک شود.

وی اعلام کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های صنایع دستی، قالی‌بافی، مبل و منبت، چرم، پرورش قارچ، آبزی‌پروری، پرورش طیور، ایجاد گلخانه و صنایع تبدیلی، دامداری، پرورش زنبور عسل و ....به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

صادقی ادامه داد: متقاضیان باید دارای گواهی‌نامه آموزشی در یکی از زمینه‌های مربوط و جواز کسب باشند تا بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مسئول بسیج سازندگی همدان بیان کرد: این تسهیلات به نسبت طرح مورد نظر از 2 تا 30 میلیون به متقاضیان واگذار می‌شود.

صادقی از آموزش متقاضیان تسهیلات خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 500 نفر از کسانی که هیچ مهارتی نداشتند در زمینه‌های مختلف شغلی آموزش دیده‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از 50 درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات را بانوان تشکیل می‌دهند که بیشتر در حوزه صنایع‌دستی و دامداری بوده است.

صادقی از اجرای برنامه‌های جهادی همزمان با هفته منابع طبیعی نیز خبر داد و افزود: از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به توزیع نهال میوه به قیمت ارزان، اعزام تیم‌های جهادی به مناطق محروم و معاینه رایگان بیماران با اعزام تیم‌های پزشکی اشاره کرد.

مظاهری

انتهای پیام/م

 

دیدگاه شما