وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 09:25   |   کد مطلب: 14173
استاندار همدان گفت: شعار سال گذشته مقام معظم رهبری اقتصاد و فرهنگ باید همچنان در کشور تداوم داشته باشد و اقتصاد مقاومت نباید نادیده گرفته شود و حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود و شرایط مذاکرات به تنیجه برسد اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.

به گزارش نافع،به نقل از پایگاه خبری ملایری‌ها، محمد ناصر نیکبخت پیش از ظهر امروز در شواری اداری شهرستان با اشاره به پتانسل بالای ملایر در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، نیروهای انسانی و روحانی اظهار کرد: شهرستان ملایر در زمینه‌های کشاورزی  و باغات دارای بهترین شرایط بوده و با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان کمکی به سزا به  ارتقا شغل و وضعیت معیشتی مردم کرد.

وی با اشاره به همایش اقتصادادی برگزار شده در همدان عنوان کرد: در در دل این همایش اقتصادی 48 تفاهم نامه اقتصادی با شرکت‌های داخلی و خارجی بسته شد که پروژه تقاطع غیر هم سطح ملایر یکی از این تفاهم نامه‌هایی است که در این همایش با قرارگاه قائم بسته شد.

استاندار همدان گفت: هر شهرستان مزیت خاص خوش را دارد و نباید کارها را انحصاری کرد و همانطور که همدان تقاطع غیر هم سطح دارد شهرستان‌ها دیگر هم می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: شهرسان ملایر با توجه به استعدادهای انسانی ، معدن بی نظیر، وجو راه آهن می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت کشور و استان داشته باشد.

نیکبخت با اشاره به آثار تاریخ موجو د در استان همدان عنوان کرد: همدان بیش از  یک هزار و 700 مورد آثار تاریخی در استان داریم ولی با این وجود در حالی که نزدیک به 20 استان کشور آتار ثبت جهانی دارند آیا همدان که اولین مدنیت دنیا در آن بوده است نباید یک اثر ثبت جهانی داشته باشد که در این مورد تپه باستانی نوشیجان ملایر از کاندیداهای استان برای ثبت جهانی در سال 2017 است.

وی با بیان اینکه استان همدان استعدادهای زیادی دارد که باید بر روی آنها کار شود، بیان کرد: باتوجه به کم آبی در استان همدان باید در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه باید درخصوص آبیاری قطره ای در همدان سرمایه گذاری شود، ابراز داشت: ۹۰ درصد آب استان همدان در حوزه کشاورزی مصرف می شود که اگر از این ۹۰ درصد به میزان۱۰ درصد صرفه جویی شود هشت برابر سد اکباتان آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر گزینه های روی میز دشمن زنگ زده چراکه متوجه شده ایران کشوری نیست که بتواند با آن جنگ کند، افزود: مردم همیشه دولت و حکومت را حمایت می کنند و این حمایت های ملت از حکومت موجب شده تا رهبری امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کنند تا کشور ساخته شود.

نیکبخت گفت: شعار سال گذشته مقام معظم رهبری اقتصاد و فرهنگ باید همچنان در کشور تداوم داشته باشد و اقتصاد مقاومت نباید نادیده گرفته شود و حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود و شرایط مذاکرات به تنیجه برسد اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما