وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 11:53   |   کد مطلب: 13429
رئيس كميسيون اقتصاد، سرمايه‌گذاري و گردشگري شوراي شهر عنوان کرد:
سرمايه‌گذاري از مهمترین مؤلفه‌هاي تحقق اقتصاد مقاومتي در همدان
سرمايه‌گذاري از مهمترین مؤلفه‌هاي تحقق اقتصاد مقاومتي در همدان
رئيس كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان گفت: سرمایه گذاری و حمايت از سرمايه گذار از مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش نافع، محمد تبريزي در جلسه كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شورا كه در سازمان سرمايه گذاري شهرداري همدان برگزار شد، افزود: يكي از مولفه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي تسهيل فضاي كسب و كار است و حمايت از سرمايه گذاران بستر اين كار را فراهم مي كند.

وی با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به اقتصاد مقاومتي بیان كرد: حمايت از سرمايه گذار نبايد تنها در گفتار باقي بماند بلكه بايد عملياتي شود و اين امر نيز باور و اعتقاد قلبي را مي خواهد.

تبریزی، تأثير و قدرت مديريت شهري در امر سرمايه گذاري را بي بديل دانست و افزود: مدیریت شهری در جذب و حمايت سرمايه گذار بايد منفعت و سود دو طرف را بسنجد و تنها منفعت شهرداری را در نظر نگیرد.

وی بر شناسايي فرصت ها و نيازهاي سرمايه گذاري توسط مديريت شهري تاكيد كرد و گفت: سازمان سرمايه گذاري لازم است ضمن ارائه بستر سرمايه گذاري ، موارد را با توجيه اقتصادي براساس اولويت بندي تدوين كند.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان نيز سرمايه گذاري را از مباحث و مولفات مهم اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: تهيه طرح جامع سرمايه گذاري و چشم انداز و افق سرمايه گذاري شهر همدان ضروري است.

علي رضايي افزود: بايد با روش هاي مختلف در معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري شهر به يك جمع بندي بلند مدت رسيد و در اين زمينه نيز در سرمايه گذاران تعلق خاطر برای سرمايه گذاري در همدان ايجاد كرد چرا كه ايجاد رقبت و تعلق در سرمايه گذاران در بلند مدت نتيجه بخش خواهد بود.

عضو شوراي اسلامي شهر همدان نیز بر تهيه بسته سرمايه گذاري تاكيد كرد و گفت: لازم است در اين بسته پيشنهادي، مبلغ مورد نياز سرمايه گذاري نيز درج و پيش بيني شود.

سيد احمد حسني حلم، اطلاع رساني به روش هاي مختلف در معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري براي جذب سرمايه را ضروري دانست.

ديگر عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز ايجاد شهرك پزشكي در اين شهر را ضروري دانست و گفت: وجود ساختمانهاي پراكنده پزشكان در سطح شهر تاثير نامطلوبی در زيبايي و منظر شهري داشته است.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مجيد موسوي با بيان اينكه انتقال مطب پزشكان از ضروریات پياده راه سازي خيابان بوعلی است، افزود: احداث شهرك پزشكان علاوه بر ساماندهي و رفع مشكلات اين بخش از لحاظ رونق اقتصادي نيز بسيار تاثيرگذار است.

 مديرعامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري همدان به ارائه گزارشي از عملكرد اين سازمان در سال 93 و برنامه هاي سال 94 پرداخت و گفت: در سال جاري با توجه به نگاه حمايتي شورا ، استانداري و شهردار همدان در بحث سرمايه گذاري موفقيت هايي را براي شهر در اين زمينه داشته ايم به گونه اي كه فراخوان چندين پروژه داده شد كه نتيجه آن در سال آتي نمود پيدا خواهد كرد.

رنجبران با بيان اينكه سال 93 سال خوبي در بخش هاي مطالعاتي و تدوين پروژه هاي سازمان سرمايه گذاري بود، افزود: سرمايه گذاري بايد به سبد خانوار شهروندان برگردد و سازمان سرمايه گذاري برنامه اي تدوين كرده كه علاوه بر سرمايه گذاران شناسنامه دار، شهروندان نيز با اندك سرمايه گذاري بتوانند با خريد سهام در سرمايه گذاريها سهيم باشند و اين امر در رشد اقتصادي شهر تاثيرگذار خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه شما