وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت 12:47   |   کد مطلب: 14003
نرخ جدید تاکسی از اردیبهشت ماه در همدان اعمال می شود
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی همدان با اشاره به مطلب فوق افزود : نرخ کرایه تاکسی ها از اردیبهشت ماه گران می شود.

به گزارش نافع، مهرداد خورشیدوند با اعلام اینکه این نرخ‌ها در فرمانداری تائید شده است، بیان داشت: با انجام به موقع کارهای تعیین نرخ جدید، نرخ مصوب از شورای شهر به فرمانداری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در نرخ‌گذاری‌ها شرایط مردم و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در تعیین نرخ جدید حتی مسائلی نظیر پول خرد و رندی نرخ‌ها در نظر گرفته شده تا مشکلی از این بابت حتی‌الامکان نباشد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در نیمه اول از ساعت 22 تا 6 صبح 50 درصد افزایش و در نیمه دوم از ساعت 21 تا 6 صبح 50 درصد افزایش خواهد یافت همچنین گفت: نرخ جابجایی بار تا 10 کیلوگرم مجاز واز 10 کیلو به بالاتر کرایه یک نفر مسافر محاسبه میگردد. وی افزود: نرخ کرایه کودکان از 5 سال به بالا بصورت کامل دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و 424 تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: از بهمن ماه سال 93 کمیته نرخ گذاری تاکسیرانی با حضور نماینده فرمانداری ، نماینده شورای شهر ،نماینده تعزیرات و نماینده صنعت و معدن و تیم کارشناسی سازمان تاکسیرانی تشکیل شد و پس از گذراندن 10 جلسه مصوبه نهایی این کمیسیون تصویب و پس از تائیدیه هیأت مدیره و شورای سازمان به شورای شهر ارسال شد و مراحل نهایی تصویب آن انجام شده است.

مهرداد خورشیدوند گفت : نرخ کرایه های مصوب سال 94 بر اساس دستورالعمل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و آیتم های متعددی از قبیل مسافت ، هزینه‌های خودرویی، معبرهای ترافیکی، قیمت حامل‌های انرژی، تعداد مسافر و حتی مسیرهای ضعیف و قوی و ترافیک ، هزینه های راننده  و درصد مسافرپذیری و  ... تعیین گردیده و در شهر همدان اعلام و لازم الاجرا خواهد بود .

مهرداد خورشیدوند افزود طبق هماهنگی های صورت پذیرفته تمامی تاکسی های فعال در سطح شهر باید نرخنامه مصوب شورای اسلامی را جهت رویت در معرض دید عموم قرار دهند و از تردد خودروهایی که برچسب نرخنامه نداشته باشند جلوگیری بعمل خواهد آمد .وی گفت : از آنجایی که فعالیت خودروهای عمومی جهت ارائه سرویس بصورت عمومی است، لذا هر گونه ارائه خدمات بصورت دربستی ممنوع بوده و در صورت رویت بازرسن سازمان برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت لکن از همشهریان محترم درخواست می نمائیم از درخواست تاکسی دربست و خروج تاکسی از مسیر فعالیت جداً اجتناب نموده و درصورت درخواست سرویس دربستی از  تاکسی بی سیم های 1844-1833-1828-1820( بانوان) استفاده نمایند تا همشهریان گرامی بتوانند از خدمات مطلوبتر استفاده نمایند.ایشان  گفت :از تمامی تاکسیرانان شهر همدان که با تیم مدیریت شهری  همراهی نموده و در طی این مدت خودسرانه افزایش نرخ نداشتند تشکر نمود و از همشهریان گرامی خواست هر گونه نظر ،پیشنهاد یا انتقاد را با سازمان با سامانه پیام کوتاه 30004139 و یا تلفن 32514242در میان بگذارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما