وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 14 خرداد 1394 ساعت 11:11   |   کد مطلب: 14671
دکترین سیاسی و مدیریتی امام راحل(ره) در همه جهان گره خورده است
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دکترین سیاسی و مدیریتی امام راحل(ره) در همه جهان گره خورده است و لازم است این مهم هر چه بیشتر در جامعه تبیین شود.

به گزارش نافع، طاهری در گفتگو با خبرنگار ما مهمترین ویژگی امام راحل(ره) را اخلاص ایشان عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) تنها برای  خدا کار می کردند و با این رفتار مردم را جذب خود کرده بودند.

وی افزود: همین اخلاص موجب شد در دوران دفاع مقدس فضایی ایجاد شود که همه مردم و به ویژه جوانان دعوت ایشان را خالصانه پذیرفته و با جان و دل از میهن اسلامی دفاع کنند.

طاهری ادامه داد: قاطعیت و صداقت امام راحل(ره) فضایی را ایجاد کرد که جوانانی که نیمی از عمر خود را در دوان طاغوت گذرانده بودند عاشق و شیفته پیام، کلام و رفتار ایشان شوند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هم اکنون هر چه داریم از همان رهنمودها، صداقت و اخلاص است و امروز نمونه بارز آن را در مقام معظم رهبری شاهد هستیم.

وی با اشاره به تصویر امروز دنیای اسلام در نگاه امام خمینی(ره) ابراز داشت: در حال حاضر در نگاه امام خمینی(ره) تصویری که در اسلام در دنیای معاصر ارائه می شود تصویر و آن دکترین با رویکرد سیاسی اسلام است که دنیای امروز را مدیریت می کند.

طاهری اضافه کرد: بیشترین هدف امام خمینی(ره) ارائه تصویری از اسلام و یا ایرانی با رویکرد اسلامی بود که بتواند هم داخل را مدیریت کند و هم الگویی برای مدیریت جهان اسلام باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیای معاصر و در نزد دنیای اسلام این نگاه حضرت امام روشن تر و واضح تر است که نمود عینی آن در بحث روز قدس و موضع در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا است که امروز خوشبختانه الگویی برای همه مسلمان های دنیا شده است.

طاهری به نگاه جهان به افکار و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: در سفرهایی که به خارج از کشور داشته ام و در صحبت هایی که با مردم این کشورها انجام دادم متوجه شدم که نام و آوازه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و ارزش های نظام در بین توده های مسلمان دنیا با وجود حکومت های سرسپرده فراگیر است.

وی ادامه داد: در تحلیلی که اخیرا در خصوص ادبیات معاصر لبنان انجام داده ام متوجه شده ام که تا چه اندازه افکار امام خمینی(ره) در ادبیات، اشعار و در فرهنگ، آداب و زندگی اجتماعی این کشور منعکس شده است و این نشان از عمق تاثیرگذاری ایشان در حوزه ادبیات لبنان است.

استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان در ادامه بر تبیین هر چه  اندیشه های امام در جامعه تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه بنیادی آثار امام را جمع آوری می کند و واحدی در دانشگاه ها نیز در این زمینه تدریس می شود اما باید زوایای افکار روشن و جامع ایشان در سطح جامعه و در بین گروه های مختلف نمودی آشکار داشته باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما