وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 تير 1394 ساعت 16:47   |   کد مطلب: 15074
معاون امدادونجات استان همدان خبرداد:
افزايش وگسترش آموزش امدادي بارويكرد همگاني
افزايش وگسترش آموزش امدادي بارويكرد همگاني
ارتقاء ظرفيتهاي انساني وگسترش آموزش امدادي بارويكرد همگاني ازاهداف جمعيت هلال احمراستان همدان براي بهبود وحفظ وضعيت امادگي تاپايان سال جاري مي باشد.

به گزارش نافع، حسین اشرفی معاون امداد و نجات این جمعیت با اشاره به ضرورت ارائه آموزش امدادي بارويكرد همگاني خا طر نشان کرد به منظور تسریع در بر گزاری دوره های اموزشی همگانی ، اتاق مسئول اموزش استان بعنوان دبیر خانه این امزش ها انتخاب گراید .

وی افزودبراي توانمندسازي وافزايش مهارتهاي عمومي وتخصصي نيروهاي مردمي وبومي درسطح استان مقرر گردید هر کدام از شعب تابعه استان تا پایان سال 4250 نفر را آموزش کمکهای اولیه داده و برای مواجهه با حوادث و سوانح آماده نمایند .

حسین اشرفی ،گروهای هدف اموزش های همگانی را کلیه پرسنل و خانواده هاي نیروهای امدادی و اعضاء کارگروه امداد و نجات استان ذکر کرد و افزودبراي فرهنگ سازي وايجادبسترمناسب آموزش همگاني، ما باید ایجاد امادگی را از كوچكترين سطح جامعه يعني خود و خانواده هایمان شروع کنیم .

اشرفی اضافه کرد وقتی دیگران مشاهده نمایند پرسنل امدادی و خانواده ها یشان در کلاس آموزش همگانی شرکت می نمایند و سعی در فراگیری کمکهای اولیه را دارند ناخوداگاه به این سمت کشیده می شوند تا در این کلاس ها شرکت نموده وبرای نجات خانواده خودشان هم كه شده به فراگیری کمکهای اولیه بپردازند.

معاون امدادو نجات استان ، آموزش کد دو را از دیگر آموزش های لازم الاجرا عنوان كرد و گفت : برای کلیه کارکنان جمعیت هلال احمراستان که در حالت عادی مشغول کارها ی اداری می باشند شغل دومی تعریف مي گردد بطوریكه  فرد در زمان بحران کار عادی خود را رها نموده ودر پستی که برای زمان بحران آموزش های لازم را دیده ، انجام وظیفه نماید .

وی آموزش کلیه عوامل و کارکنان  هتل ها و مهمانپذیرها را از دیگر گروه های هدف  برای آموزشهاي همگانی ذکر کرد و گفت : با ارائه آموزش های مناسب و ایجاد امادگی لازم در کار کنان هتل ها و مهمانپذیر ها ، این اشخاص در زمان بحران  به غیر از نجات جان خود می توانند به کمک تعدادی از  ميهمانان ساكن درهتل رفته ودر کاهش چشمگیر تلفات نقش بسزایی داشته باشند .        

حسین اشرفی آموزش نیروهای نظامی و انتظامی را از دیگر طرح های اجرایی در طول سال اعلام  نمود و خاطر نشان کرد آموزش و آماده ه سازی این نیروها به جهت برخور داری از نظام ، آراستگی ، حضور به موقع در حوادث و قدرت بر قراری نظم وانظباط ، در کاهش تلفات  وخسارات ناشی از حوادث بسیار تاثیر گذار خواهند بود چون این اشخاص علاوه بر انجام وظیفه نظامی خود ، در بسیاری از صحنه ها ی خطر می توانند کمک دیگران باشند  و در نجات جان مصدومین مثمر والثمر واقع شوند .

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما