وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 11:31   |   کد مطلب: 43324
دادستان همدان گفت:در صورت تشکیل پرونده برای برداشت کنندگان غیرمجاز سیلیس در هر منطقه ای، با قاطعیت با آن برخورد می کنیم، اما این برخورد زمانی بازدارنده است که همزمان ادارات صمت و منابع طبیعی، راهکاری اصولی برای ساماندهی وضعیت برداشت سیلیس ارایه دهند.

به گزارش نافع، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در جلسه ی کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت ساماندهی برداشت سیلیس در سطح استان و نیز بررسی مشکلات ساکنان خیابان ارغوان واقع در شهرک بهشتی و کوی فردوس، گفت: در بازدیدی که ۳۰ شهریور سال جاری از منطقه ارزانفود انجام گرفت شاهد برداشت های بسیار غیرمجاز سیلیس در این منطقه بودیم که می تواند به منابع طبیعی و محیط زیست صدمات جبران ناپذیری وارد کند.

وی عنوان کرد: در صورت تشکیل پرونده برای برداشت کنندگان غیرمجاز سیلیس در هر منطقه ای، با قاطعیت با آن برخورد می کنیم، اما این برخورد زمانی بازدارنده است که همزمان ادارات صمت و منابع طبیعی، راهکاری اصولی برای ساماندهی وضعیت برداشت سیلیس ارایه دهند.

دادستان همدان افزود: کارخانجات سیلیس کوبی مستقر در بخش جوکار باید به طور مرتب از سوی صمت و فراجا مورد بازرسی و نظارت قرار گیرند و در صورت خرید سیلیس های غیرمجاز با آن ها برخورد جدی شود.

خانجانی موقر تصریح کرد: ضمن آن که به ضابطین قضایی هم ابلاغ شده با مشاهده هرگونه وسیله نقلیه حامل سیلیس، بلافاصله آن را توقیف کرده و در صورت نداشتن مجوز حمل این ماده معدنی، خودرو توقیف و صورتجلسه آن به مراجع قضایی برای برخورد قانونی با متخلف ارسال شود.

وی ادامه داد: مراجعات بسیاری از سوی مردم و گله مندی آنان از فقدان امکانات مناسب در مناطق خیابان ارغوان و کوی فردوس به دادستانی سرریز می شود و انتظار دارند که مسوولان با تفاهم مشکلات را حل کنند، اینکه هر دستگاهی بیاید و کوتاهی ها را بر گردن دیگر دستگاه بیاندازد که راه حل نیست.

دادستان همدان اظهار کرد: در بازدید اخیر که از مساکن خیابان ارغوان داشتیم حق با مردم بود، این منطقه از امکانات حداقل رفاهی برخوردار نیست؛ چه از نظر نبود فضاهای آموزشی و تفریحی، نانوایی، پارکینگ واحدهای مسکونی و خدمات تجاری و چه از نظر نامناسب بودن معابر عمومی و حمل و نقل و نیز فقدان روشنایی مناسب.

وی عنوان کرد: انتظار می رود مسوولان امر به ویژه راه و شهرسازی و شهرداری ظرف ۲۰ روز آینده با برگزاری جلسات مشترک برای صدور پایان کار و تحویل کار به شهرداری برای مناسب سازی معابر و زمینه سازی با هدف ایجاد واحدهای تجاری، اقدامات لازم را سریعتر انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما