وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 مهر 1402 ساعت 20:49   |   کد مطلب: 43336
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:
آموزش های نماز از دوران پیش دبستانی آغاز شود
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خواستار اهمیت به موضوع آموزش‌های نماز به خصوص در پیش دبستانی شد و گفت: برپایی نماز در ادارات، نماز در بازار و نماز در کارخانه‌ها بسیار مهم است.

به گزارش نافع، به نقل از مهر،سیداحمد زرهانی شنبه در دومین جلسه شورای ستاد اقامه نماز در استان با اشاره به اینکه استان همدان از استان‌های موفق در ستاد اقامه نماز است، گفت: این ستاد، کار خود را از سال ۱۳۶۹ شروع کرده و در همان ابتدا هدف و اولویت آن در مدارس بوده است.

وی با بیان اینکه قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده است، اظهار کرد: این قدم‌ها، همگی با هدایت و نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است که ۲۹ پیام دارند که یک دایره‌المعارف برای نظام اجرایی و اداری کشور است، اگر به آن عمل می‌کردیم امروز وضع اقامه نماز در کشور بهتر از این بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اصیل‌ترین میدان عمل در اقامه نماز دستگاه تعلیم و تربیت است، تأکید کرد: در آموزش و پرورش پیش‌دبستانی، دبستان و دبیرستان اقامه نماز در سطح آموزش و دانش‌افزایی باید مورد بازنگری و اساسی قرار بگیرد.

زرهانی بر لزوم توجه به موضوع نماز از سنین کودکی تاکید کرد و خواستار اهمیت به موضوع آموزش‌های نماز به خصوص در پیش دبستانی شد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه بلند مدت توجه به آموزش و پرورش در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار مهم است، اظهار کرد: باید بررسی شود که معلمان ما چگونه می‌اندیشند و در دانشگاه فرهنگیان که سرچشمه است رویکرد آموزش فلسفه نماز چه شکلی دارد و خانواده ما چگونه می‌اندیشند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه نیم‌رخ فرهنگی پدران و مادران چگونه است و باید بررسی شود که در مدارس انجمن اولیا و مربیان چه برنامه‌های را دنبال می‌کنند، پیوند مدرسه و خانه به مسجد چه وضعی دارد؛ افزود: برپایی نماز در ادارات، نماز در بازار و نماز در کارخانه‌ها بسیار مهم است.

زرهانی با اشاره به ورود دشمن و استفاده آنها از تمامی امکانات در راستای محو اندیشه دینی؛ تاکید کرد: متقابلاً ما نیز باید طرح و برنامه داشته باشیم؛ یکی از اقداماتی که این استان اجرا شده است، ۱۲۵ عالم دینی از اول مهر وارد مدارس شدند.

وی افزود: زمانی که دشمن برای تخریب فکر نسل نو تلاش می‌کند باید امکان مواجهه عالم دینی با نوجوان را در محیط تعلیم و تربیت فراهم کنیم تا این رویارویی شبهه‌هایی را که دشمن در حوزه‌های نماز در جامعه ایجاد می‌کند، از بین ببرد.

زرهانی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته از دانش‌آموزان کاهل نماز بیان کرد: ۹۰ درصد از این افراد پاسخ دادند که ما فلسفه نماز را نمی‌دانیم، بنابراین ما باید طرح و برنامه داشته باشیم، این ستاد با مدارس، دانشگاه و حوزه علمیه ارتباط داشته باشد در این راستا، به همت استاد قرائتی ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه نماز تألیف شد، ۷ دوره آموزشی برای خانواده‌ها و مربیان طراحی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما