وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393 ساعت 10:59   |   کد مطلب: 8202
اعتراض والدین همدانی به دریافت وجه هنگام ثبت نام  دانش آموزان
سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش همدان گفت: دریافت وجه از والدین در برخی مدارس هنگام نام نویسی دانش آموزان بیشترین شکایات مردمی از ستاد ثبت نام استان همدان است.

علیرضا صدراˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت از روند ثبت نام دانش آموزان در سطح استان انجام می شود که در این راستا تاکنون 921 مورد نظارت و بازرسی توسط 64 گروه انجام شده است.

وی با بیان اینکه دریافت هزینه در هنگام نام نویسی بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: گرفتن هر گونه وجه با هر عنوانی در مدارس دولتی عادی ممنوع است و در این مدارس تنها هزینه کتاب و بیمه دانش آموزان دریافت می شود.

دبیر ستاد نام نویسی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه توزیع متوازن رشته ای نیز بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص داده است، گفت: بیشتر خانواده ها علاقمند به نام نویسی دانش آموزان در رشته تجربی هستند اما بر اساس قانون مصوبه مجلس، دانش آموزان باید بین رشته های مختلف توزیع شوند.

صدرا افزود: نام نویسی دانش آموزان بر اساس فرم هدایت تحصیلی، مشاوره تحصیلی و بر اساس استعداد و توانایی مدارس دولتی عادی انجام می شود.

وی اضافه کرد: شرط معدل یا برگزاری آزمون ورودی و یا مصاحبه در مدارس دولتی عادی ممنوع است و نام نویسی بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس انجام می شود.

وی اظهار کرد: از مجموع 280 هزار دانش آموز استان همدان حدود 190 هزار نفر نام نویسی کردند و با ورود به سیستم سناد نام نویسی آنان قطعی شده است.

صدرا افزود: برای نام نویسی از دانش آموزان میان پایه در مدارس دولتی عادی، حضور دانش آموزان و اولیا آنان در مدارس ضرورت ندارد.

وی اضافه کرد: نام نویسی در مدارس غیر دولتی ، شاهد، نمونه دولتی ، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل های ویژه آن مدارس انجام می شود.

وی گفت: نام نویسی از دانش آموزان استان همدان از 17 خرداد ماه آغاز شده و تا 18 تیرماه سال جاری ادامه دارد و اگر دانش آموزانی تا 18 تیرماه موفق به نام نویسی نشوند باید از ستاد ثبت نام شهرستان و مناطق گواهی دریافت کنند.

ستاد ثبت نام استان همدان 19 کمیته در سطح مناطق و شهرستان ها تشکیل داده است و تاکنون چهار جلسه برگزار کرده است.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما