وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت 13:17   |   کد مطلب: 8298
یک بانوی همدانی نخستین پروانه کسب تولید سمنو را در کشور دریافت نمود
یک بانوی همدانی پروانه کسب سمنو را در کشور کسب کرد.

رییس اتحادیه قنادان همدان با اشاره به اینکه اولین تولید کننده سمنو به طور قانونمند در سطح کشور فعالیت خود را آغاز می کند گفت:پس از پیگیری های انجام شده پروانه کسب به رسته تولیدکنندگان سمنو در اتحادیه قنادان همدان اضافه شد و فریده جعفری بانوی همدانی توانست نخستین بار در کشور این مجوز را دریافت کند.
وی ایجاد رسته سمنوپزان در همدان را برای ساماندهی این قشر در استان بیان کردو افزود:کسانی که
در رسته سمنو در همدان فعالیت دارند، می توانند هر چه سریع تر برای گرفتن پروانه کسب به اتحادیه قنادان مراجعه کنند.
آقای ارغوان گفت : ساماندهی این گروه اقدامی برای نظارت صنفی و بهداشتی بر تولیدکنندگان این محصول است و قطعا بر این اساس بازرسی و نظارت بهداشتی بهتر و کیفی‌تر انجام می شود.
رییس اتحادیه قنادان همدان با بیان اینکه در کل ایران شیرینی های اصیل قدیمی مانند گز و سوهان پخت می شود افزود: اما در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران شیرینی یکی از سوغات مهم این شهر محسوب می شود و بسیار متنوع است و در شهر دیگری این سوغات پخت نمی شود.
محمد ارغوان سوغات و شیرینی نه گانه همدان را کماج، شیرمال، انگشت پیچ، چای بغدادی، حلوازرده، آب نبات قیچی، حلوا لوزی، نان چای و راحتی اعلام کرد وافزود: متاسفانه با وجود این که همدان یک شهر توریستی است مسافران و گردشگران شناختی از سوغات و شیرینی همدان ندارند.
وی از رسانه ها به ویژه صداو سیما و میراث فرهنگی وگردشگری خواست در زمینه شناساندن سوغات وشیرینی همدان به مسافران داخلی وخارجی تلاش بیشتری کنند.
محمد ارغوان گفت: هم اکنون این اتحادیه دارای 250واحد صنفی فعال با کد آیسیکو پروانه کسب معتبر است که در قالب 42 رسته مشغول فعالیتند. 

دیدگاه شما