وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 2 شهريور 1393 ساعت 09:12   |   کد مطلب: 9124
به مناسبت روز همدان صورت گرفت؛
رونمایی از تمبر بوعلی سینا از جنس شمش و نقره
رونمایی از تمبر بوعلی سینا از جنس شمش و نقره
مراسم روز همدان مصادف با تولد دانشمند بزرگ جهان اسلام، شیخ‌الرئیس بوعلی سینا و روز پزشک برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان همدان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاون سیاسی ـ امنیتی و معاون عمرانی وی حضور داشتند که نماینده ولی فقیه پس از رونمایی از تمبر یادبود بوعلی سینا جلسه را ترک کرد و استاندار همدان نیز تا پایان، مراسم روز همدان را همراهی نکرد.

برنامه‌های سنگین نخستین روز شهریور ماه تمام ساعات روز را به خود اختصاص داده بود و همایش عقلانیت در حکمت سینوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بزرگان فلسفه ایران، انرژی زیادی از مدیران دولتی دنیادیده همدانی گرفته بود.

حمید پرنیان، سازنده تمبر یادبود بوعلی سینا در این مراسم اظهار کرد: در همه جای دنیا تمبر به عنوان کاغذ مطرح می‌شود اما این تمبر از جنس شمش خالص و نقره از شیخ الرئیس به عنوان نماد دانش ایران ساخته شده است.

در این مراسم از یوسف آزادیان، پیشکسوت کوهنوردی و اسکی همدان، محمدعلی زلفی‌گل رئیس اسبق دانشگاه بوعلی سینا، علی سجادی رئیس انجمن خوشنویسی شهرستان اسدآباد، مراد حنیفه و اکبر نظری از سازندگان بنای آرامگاه بوعلی سینا، محمد رنجبران معمار سنتی، محمدرضا مسکین بنیانگذار جلسات قرآن و حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران تقدیر و تشکر شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان نیز مراسم روز همدان را فرصتی برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های همدان به کشور و جهان خواند.

محمدابراهیم الهی‌تبار در سخنانی که چندان به درازار نکشید، اظهار امیدواری کرد: کشور با تلاش‌های فراوان دولتمردان در عرصه‌های داخلی و خارجی و حمایت‌های مقام معظم رهبری مدارج پیشرفت و توسعه را طی ‌می‌کند.

شهردار همدان نیز در این مراسم خبر از افتتاح دبیرخانه بنیاد همدان‌شناسی داد.

سیدمصطفی رسولی تصریح کرد: همدان پنجمین شهر تاریخی و فرهنگی کشور بوده و یکی از کلانشهرهای ایران به حساب می‌آید.

در این مراسم ریحان سروش‌مقدم، مدیرکل غیر بومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بار دیگر سروده خود را با لهجه همدانی برای حضار خواند.

در انتهای این مراسم، گروه‌های هنری مختلف استان همدان به هنرنمایی پرداختند.

دیدگاه شما