پیغام خطا

Notice: Undefined property: stdClass::$comment_count در comment_node_page_additions() (خط 728 از /home/nafee/domains/nafee.ir/public_html/modules/comment/comment.module).
وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 14438
بازدید از موزه های همدان 28اردیبهشت رایگان است
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: همزمان با روز جهانی موزه ها بازدید از موزه های همدان(۲۸ اردیبهشت) برای عموم رایگان است.

به گزارش نافع، بهرام توتونچی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به خبرنگار ما گفت: هر ساله از 28 اردیبهشت به مدت یک هفته روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در استان همدان گرامی داشته می شود.

 

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی موزه تحت عنوان موزه ها برای یک جامعه پایدار نامگذاری شده است، افزود: این در حالیست که در واقع موزه ها بایستی در تقویت، انسجام و تفکر جامعه یاری گر باشند.

 

وی تصریح کرد: ترسیم انسجام فرهنگی و بومی در هر جامعه موجب خود باوری فرهنگی و اجتماعی در آن جامعه می شود.

 

توتونچی با بیان اینکه بازدید از موزه ها برای برخی افراد مکانی تفریحی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید در کنار لذت بردن از آثار تاریخی در موزه ها آموزش های غیر مستقیم به جامعه ارائه شود.

 

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: نگهداری آثار گذشتگان، نمایش و انتقال آن ها به نسل آینده، ارزیابی و قیاس میان پدیده ای تاریخی، علمی، فرهنگی، صنعتی و هنر، میزان رشد، گسترش و پیشرفت در جامعه، ایجاد تقویت تفاهم میان ملل و اقوام از اهم اهداف احداث و به نمایش گذاشتن آثار تاریخی در موزه ها است.

 

وی، افزایش و بهبود اطلاع دانشجویان و دانش آموزان از آثار گذشتگان، جلوگیری از انسجام فرهنگی بومی و ایجاد بستری در برابر فرهنگ های نامعلوم را از دیگر اهداف موزه ها برشمرد.

 

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: همزمان با سراسر کشور (28 اردیبهشت) جاری  بازدید از موزه های استان همدان برای علاقه مندان و عموم مردم رایگان می باشد.

منبع:شبستان

پایان پیام/ح

دیدگاه شما