وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 08:52   |   کد مطلب: 12646
نتیجه فقدان استقلال سیاسی در اردن/ داعش ،خلبان اردنی را زنده زنده سوزاند
خبر اعدام خلبان اردنی توسط داعش به شکل بسیار فجیع، باردیگر احساسات جامعه جهانی را جریحه دارکرد. این گروه جنایتکار در اقدامی بسیار منزعج کننده ،خلبان اردنی اسیر را زنده زنده سوزاند! حرکتی وحشیانه که حتی تصور آن نیز بسیارسخت است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ: حسین توسلی در یادداشت ارسالی خود نوشت: اگرچه این گروه تروریستی طی یکسال گذشته جنایات بسیاری درعراق ،سوریه،لبنان،لیبی،نیجریه وسایرنقاط دنیا انجام داده است، اما آتش زدن یک اسیر به صورت زنده اقدامی بسیار وحشیانه وغیرقابل توصیف است.
بدون شک این اقدام تروریستی محکوم است و عاملان آن جنایتکارند اما نکات قابل تاملی دراین خصوص وجود دارد:
1-کشور اردن که همسایه سوریه، عراق و فلسطین است ،طی سالیان اخیر سیاست غلطی اتخاذ کرد و نتیجه این سیاست غلط ،این است که می بینید. اردن به آمریکا اعتماد کرد و کشورش را به پادگانی برای آموزش گروههای تروریستی سوریه قرار داد که فرماندهی آن دست آمریکا بود.پادشاهی اردن فکر می کرد با بازی دو گانه ای که انجام می دهد ، می تواند امنیت ملی کشورش را حفظ کند. «امان» فکر می کرد می تواند از یک سو تروریستها را آموزش دهد واز سوی دیگر درچارچوب به اصطلاح ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش قراربگیرد و نیروی هوایی خود را درخدمت ائتلاف قرار دهد. اما اقدام داعش ثابت کرد که هرکس مار درآستین پرورش دهد تا روزی دیگران را نیش بزند قبل ازهرکس خود قربانی خواهد بود.
2- یکی از تحلیلگران عربی که با وی صحبت می کردم ،ائتلاف بین المللی مبارزه با  داعش درعراق  را به بازی بچه ها با دستگاه های بازی مانند پلی استیشن تشبیه کرد که هر ازگاهی اهدافی را برای تفریح شکار می کنند !! ماههاست که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا وجنگنده های آمریکایی در عراق وسوریه پرواز می کنند تا داعش را نابود کنند اما درعمل کاری صورت نگرفته واکنون یکی از کشورهای عضو ائتلاف هم طعم تلخ جنایات داعش را چشید.بدون شک بقیه حامیان تروریسم درمنطقه نیز سرنوشتی مشابه درانتظارشان است.
3- با این اقدام داعش یکبار دیگر نیت این گروه تروریستی مشخص شد که این گروه وگروههای تروریستی مشابه، هدفی جز مشوه کردن چهره اسلام عزیز ندارند واکنون دنیا با مشاهده این تصاویر چه فکری درباره مسلمانان خواهد کرد؟اگرچه اسلام عزیز بری از این اقدامات وحشیانه است .
4- زمانی که داعش صدها جوان بیگناه شیعه عراقی را در موصل سربرید و جنازه هایشان را سوزاند،صدها دانشجو را اعدام وبه رودخانه انداخت، به زنان ودختران ایزدی تجاوزکرد وآنها خرید وفروش نمود،روسای قبایل را سربرید،اماکن مقدس را تخریب کرد با تاسف باید بگویم که خیلی ازکشورهای عربی نه تنها محکوم نکردند بلکه درمواردی شادمانی خود را هم کتمان نکردند.تروریسم ،معتدل یا غیر معتدل ندارد،تروریسم تروریسم است چه در عراق و قتل عام شیعیان باشد وچه کشتن خلبان اردنی یا خبرنگار آمریکایی یا ژاپنی .
5-باردیگر هوشیاری ودقت نظر مقام معظم رهبری(حفظه الله) در عدم حضور در ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش مشخص شد. زمانی که برخی حتی در داخل کشور حضور درکنارآمریکا برای مبارزه با داعش را فرصت برای کشور می دانستند، معظم له فرمودند نه داعش و نه ائتلاف. درحالی که رهبران برخی کشورها سراسیمه به ائتلاف پیوستند.این اقدام جمهوری اسلامی ایران بیانگر استقلال سیاسی کشورعزیزمان ورهبری عظیم القدرآن است.
دردهه فجر انقلاب اسلامی باردیگر به روان پاک شهدای عزیز و حضرت امام خمینی رحمت الله علیه درود می فرستم و آرزوی سلامتی  وطول عمر این رهبر فرزانه را از خداوند منان مسألت می نمایم.

خلبان اردنی

دکتر حسین توسلی:

انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما