وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 تير 1394 ساعت 10:08   |   کد مطلب: 15101
شبکه های اجتماعی، تهدیدی که می‌تواند به فرصت مبدل شود
هنرمندان متعهد پرچمداران فرهنگ وهنر یک جامعه محسوب می شوند و این هنرمند است که در خط مقدم جبهه فرهنگی می تواند به مقابله با تهدیدات نرم دشمن برخاسته و با نیروی فکر وتولید هنر متعالی اثر گزار باشد.

سهل انگاری و توجه ناکافی مسئولان فرهنگی در دولت به مقوله هنر وهنرمند وتولید فکر بکر ونوع آوری باعث می شود دشمنان همواره برای رسیدن به اهدافشان مصصم تر عمل کنند .

امروزه در سایه سار ظهور فناوریهای مدرن روز در عرصه فضای مجازی و ورود اکثر شهروندان به شبکه های اجتماعی درفضای مجازی و همگانی شدن این نوع اجتماعات بر مسولان فرهنگی است که برای این مقوله با جدیت تمام برنامه ریزی کنند واقدامات لازم را انجام دهند.

جریان سازی شبکه های اجتماعی و ورود حداکثری احاد جامعه بالاخص نوجوانان وجوانان در این عرصه وتاثیر گزاری این نوع اجتماعات مجازی اهمیت مساله را دوصد چندان می کند.

فرصتهای تبلیغی وداشتن فرصتهای اقتصادی در فصای سایبر این فضارا جزو لاینفک زندگی بشری قرار داده است.

سرمایه گزاری دشمن درعرصه جنگ نرم وبا استفاده ازتوان،قدرت وتکنولوژی نوین واطلاعات روز در این جنگ نرم،مسولان امر رابایدبه چاره اندیشی وتکاپو وادارد واحساس خطر کنند.باداشتن یک برنامه اصولی وکار آمد پای در میدان عمل گذارند.

سهل انگاری ونداشتن برنامه این قدرت را به دشمن میدهد تا با افکار وعقاید جوانان وکودکان تاخته وافکارشان را همچون مومی نرم به هر شکلی که بخواهند تغیر دهند.

آری توجه مقام معظم رهبری به فضای مجازی وتاکید معظم له در بند 72 موید این امراست که ایشان به این مقوله توجه خاص دارند. مسئولان اجرایی و صاحب نظران باید با برنامه وهدفمند در این عرصه قدم گزارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه به رییس جمهور، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت، نظام تاکیدات و توجه ویژه ای را در6بند (بندهای 68تا 73) به امور فرهنگی اختصاص داده اند که این

نشان از اهمیت فرهنگ در سیاستهای کلی نظام دارد.

دراولین بنداز مقوله فرهنگ در برنامه ابلاغی ششم توسعه برای بیان ارزشهای انقلاب اسلامی و8سال دفاع مقدس وپاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی اهمیت ویژه ای صورت گرفته است بند68-" تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دستاوردهای جمهوری اسلامی."

 یکی دیگر از موضوعات مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در امر فرهنگ اشاره به بند69- "ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و فرهنگ‌سازی درباره‌ی اصلاح الگوی مصرف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی. "می باشد که پرداختن به این مهم می تواند نقش بسزایی در زندگی مردم داشته باشد.

دربند 70از ابلاغ برنامه ششم در امر فرهنگ "به اجرای نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور و تهیه‌ی پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم"پرداخته شده چرا که پیوست فرهنگی فرصتی ارزشمند به منظور جاری ساختن سیاستهای کلان فرهنگی وابزاری برای ایجاد مصونیت وپیشگیری از پیامدهای منفی در عرصه فرهنگ وهمچنین اقدامی در راستای ایجاد تحول در فرایندها و مدیریت فرهنگی کشور مبتنی بر ارزشهای فرهنگ اسلامی کشور است.

در چهارمین بند از سیاستهای ابلاغی در امور فرهنگی اشاره به حمايت مادي و معنوي از هنرمندان، نوآوران، محققان و توليدكنندگان آثار و محصولات فرهنگي و هنريِ مقوّم اخلاق، فرهنگ و هويت اسلامي – ايراني» و نيز «حضور مؤثر نهادهاي فرهنگي دولتي و مردمي در فضاي مجازي به منظور توسعه و ترويج فرهنگ، مفاهيم و هويت اسلامي - ايراني و مقابله با تهديدات» هم دو سرفصل كليدي ديگر در سياست‌هاي ابلاغي است.

 تأكيد بر اهميت «اخلاق‌محوري» و «هويت اسلامي- ايراني» در توليدات فرهنگي و نيز توجه به تأثيرگذاري فرهنگي «فضاي مجازي» از نكاتي است كه مي‌تواند در جهت‌دهي بسياري از سياست‌هاي اجرايي دستگاه‌هاي فرهنگي مورد توجه قرار بگيرد.

محمد کشوری سعادت

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما