وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 8 شهريور 1393 ساعت 11:23   |   کد مطلب: 9221
بانوی همدانی رکوردملی پرتاب دیسک را جابجا کرد
در پایان هجدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه های زنان کشور، ˈفاطمه خیاطیˈ پرتابگر دیسک همدان رکورد ملی را جابجا کرد.

به گزارش نافع، دبیر هیات دو ومیدانی همدان  در گفت وگو باخبرنگار ایرنا گفت: مرحله پایانی مسابقات قهرمانی باشگاه های زنان کشور در حالی عصر دیروز (جمعه) در مجموعه آفتاب انقلاب تهران به پایان رسید که فاطمه خیاطی باز هم رکورد ملی ماده پرتاب دیسک را شکست.

ˈمسعود بنوانˈ افزود: فاطمه خیاطی با پرتابی به میزان 49 متر و 31 سانتیمتر رکورد پیشین این ماده ( 46 متر و 88 سانتیمتر- مرحله دوم لیگ هجدهم) را به میزان دو متر و 43 سانتیمتر بهبود بخشید.

وی اظهار داشت: رکورد قبلی این ماده هم به نام او ثبت شده بود و این در حالی است که خیاطی در رده سنی جوانان حضور دارد و توانسته رکورد پرتاب دیسک را در رده بزرگسالان کاهش دهد.

بنوان اضافه کرد: در دو سال گذشته هیچ یک از بانوان پرتابگر ایرانی نتوانسته اند بر رکورد فاطمه خیاطی در پرتاب دیسک غلبه کنند و او با وجود اینکه در رده سنی جوانان فعالیت دارد اما در بزرگسالان هم رکوردار این رشته بوده است.

وی بیان داشت: خیاطی هم اکنون عضو تیم باشگاهی ˈموسسه مالی و اعتباری افضل توسˈ است و امتیازات وی تاثیربسزایی در نایب قهرمانی این تیم در مرحله دوم مسابقات باشگاهی بانوان کشور داشت.

دبیر هیات دو ومیدانی همدان در ادامه گفت: در این مسابقات یکصد دو ومیدانی کار حضور داشتند که همدان با وجود نبود حامی مالی توانست ضمن کسب چند عنوان انفرادی، در تیمی هم رتبه هشتم را کسب کند.

وی افزود: در مجموع این رقابت ها سمیرا زمانی دونده مستعد همدان در ماده سه هزار متر با مانع با زمان 12 دقیقه و 29 ثانیه و 67 صدم ثانیه مقام قهرمانی را کسب کرد و در ماده یکهزار و 500 متر با زمان پنج دقیقه و دو ثانیه و 58 صدم ثانیه توانست بر سکوی سوم قرار بگیرد.

بنوان خاطرنشان کرد: همچنین در دور نخست این مسابقات و در ماده دو 10 هزار متر، زینب احدی از همدان با زمان 47 دقیقه و چهار ثانیه و 50 صدم ثانیه عنوان سوم را به دست آورد.

هم اکنون بیش از 400 بانوی همدانی در مواد مختلف دو ومیدانی فعالیت حرفه ای دارند.

دیدگاه شما