وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 11:20   |   کد مطلب: 12906
محمدمهدی رحیمی نسب یکی از استادان دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشگاه ها کمترین سهم را برای ایجاد شرکت های دانش بنیان در استان داشته اند.

به گزارش نافع، رحیمی نسب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این در حالی است، اگر دانشگاه ها می خواهد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان گام بردارد، باید نقش خود را در ایجاد شرکت های دانش بنیان تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مسکن مقطعی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور نگاه کرد، افزود: بسترهای لازم برای اجرای این سیاست در یک فرایند بلند مدت باید ایجاد شود.

رحیمی نسب، از جامعه دانشجویی به عنوان ابزاری مناسب برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در سطح خانواده ها و جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه می توانند با تبیین اقتصاد مقاومتی در کلاس های درس و نشست ها، دانشجویان را برای مشارکت در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه فراهم کنند.

مشارکت در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه ضروری است

این استاد دانشگاه یادآور شد: در واقع تا زمانی که اساتید عزم خود را برای مشارکت در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی جزم نکنند، دانشجویان نیز انگیزه لازم را برای ورود به این اولویت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، پیدا نمی کنند.

محمدمهدی رحیمی نسب با تأکید بر اثرات مثبت طرح اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی  و سایر دانشکده های مرتبط دیگر استان، کمیته یا انجمن اقتصاد مقاومتی تشکیل دهند تا اقتصاددانان بطور تخصصی به تبیین مفاهیم و چشم انداز کلی این سیاست بپردازند و در صورت امکان برای اجرایی شدن درست آن به ارائه راهکار بپردازند.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما