وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 12:28   |   کد مطلب: 12980
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:
اقتصاد مقاومتی باید سخن رایج مردم و مسئولان شود
اقتصاد مقاومتی باید سخن رایج مردم و مسئولان شود/ بسیج به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش برد
اهداف مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی هنوز در استان همدان تحقق نیافته است.

به گزارش نافع، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: کارهایی که تاکنون در این حوزه صورت گرفته بیشتر به تبیین، توجیه و اطلاع‌رسانی اختصاص داشته و منویات معظم‌له برای دستیابی به خودکفایی و استقلال هنوز در سطح کشور و استان همدان محقق نشده است.

سردار غلامعلی ابوحمزه تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید همه مجموعه‌ها شامل استانداری، فرمانداری‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، ائمه جمعه، رسانه‌ها و مطبوعات دست به دست هم دهند وگرنه سپاه و بسیج به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه استان در یک سال گذشته برای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بسیج سازندگی همدان با پرداخت نزدیک به 16 میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شکوفایی اقتصاد جامعه گام برداشته که یک میلیارد تومان آن به صورت قرض‌الحسنه و بقیه فروش اقساطی بوده است.

سردار ابوحمزه بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان، این تسهیلات در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی صرف شده و موجب اشتغال‌زایی 2 هزار و 300 نفر شده است.

 وی از نظارت دقیق بر طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: به منظور اطمینان از هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی در زمینه مربوطه، نظارت‌های مستقیم و غیرمستقیمی به وسیله بازرسان یا افراد و اشخاص محلی صورت می‌گیرد تا کوچکترین انحرافی رخ ندهد.

سردار ابوحمزه اظهار داشت: آموزش پیش از اعطای تسهیلات، ایجاد بازار فروش محصولات، بهره‌گیری از تجارب افراد موفق، بازرسی سرزده و برطرف ساختن موانع و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام از دیگر اقداماتی است که از طرف بسیج به عمل می‌آید تا طرح‌ها به صورت کامل محقق شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر هماهنگی و همسویی همه مجموعه‌های اداری استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر اقدامات سپاه و بسیج در عرصه اشتغال‌زایی و اقتصادی تعمیم یابد و همه وارد این عرصه شوند؛ اقتصادی شکوفا و پویا در استان ایجاد شده و دیگر مشکلی به نام بیکاری نخواهیم داشت.

سردار ابوحمزه اضافه کرد: باید در برنامه‌ها، آموزش‌ها و پژوهش‌های سال 94 سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی لحاظ شود وگرنه الزامی برای دستگاه‌ها به وجود نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد مقاومتی باید سخن رایج در بین اصناف و بازاریان، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اداری، تریبون‌های نماز جمعه، رسانه‌ها و همه قشرها و گروه‌ها باشد تا بتوان باور "ما می‌توانیم" را ایجاد کرد.

سردار ابوحمزه، اقدامات سپاه و بسیج در این زمینه را الگو و نمونه مناسبی برای همگان عنوان کرد.

مظاهری

انتهای پیام/م

دیدگاه شما