وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 11:43   |   کد مطلب: 13394
برخی از اموال دولت در استان همدان زیان‎ده هستند
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان افزود: به دنبال شناسایی اموال دولت در استان همدان هستیم تا بتوان برنامه‎ریزی مناسبی برای بهره‎برداری از آنها صورت گیرد چراکه متاسفانه برخی از اموال دولت در استان همدان زیان‎ده هستند.

به گزارش نافع، سیدناصر محمودی ظهر امروز در جلسه هماهنگی بیمه‎ها برای ایام نوروز اظهار داشت: یکی از مشکلات مسافران در ایام نوروز در استان همدان این بود که در مواقع تصادف شرکت‎های بیمه کشیک لازم را نداشته و آنها دچار سرگردانی می‎شدند که از این رو شرکت‎های بیمه در استان همدان موظف هستند لیست کشیک نوروزی خود را به اداره اقتصاد و دارایی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‎های مازاد دستگاه‎‌های دولتی باید در اختیار دستگاه‎هایی که نیازمند فضای جدید هستند قرار گیرد، تاکید کرد: براساس مصوبه کارگروه ساماندهی فضاهای اداری، از این پس هر دستگاه اداری در استان همدان قبل از خرید یا اجاره ساختمان جدید باید مصوبه این کارگروه را بگیرد.

محمودی بیان کرد: متاسفانه برخی اقدامات کارشناسی نشده در سال‌های گذشته در این زمینه مشکلاتی را برای دستگاه‌های اجرایی و اداری استان به وجود آورده که به پلمپ ساختمان نیز منجر شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‎ریزی درستی در زمان اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها صورت نگرفت، افزود: متاسفانه عدم توجه به بخش‌های دیگر از جمله تولید و سلامت در سال‌های گذشته مشکلات جدی برای این بخش‎ها به وجود آورده است.

محمودی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید با وجود کاهش درآمد ضمن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طرح تحول نظام سلامت را در کشور کلید زده و تاکنون نیز در استان همدان 88 میلیارد و 200 میلیون تومان یارانه سلامت در استان همدان پرداخت کرده است.

وی با اعلام اینکه با اجرای نظام تحول سلامت در استان همدان شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم بوده‎ایم، تصریح کرد: اگر مبلغ یارانه دو ماه استان همدان به بخش سلامت تخصیص داده می‎شد کمتر مشکلی در این بخش باقی می‎ماند ولی متاسفانه این مسئله عملیاتی نشد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه برای امسال 323 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان همدان در نظر گرفته شده است، افزود: با کاهش درآمد نفتی کشور درآمدهای مالیاتی باید به گونه‎ای وصول شود تا این کاهش منابع درآمدی را جبران کند ولی این مسئله نباید به مردم فشار وارد کند.

وی با تصریح بر اینکه وزارت اقتصاد به عنوان یک نهاد حاکمیتی و فرمانده اقتصادی کشور در حال فعالیت است، گفت: 55 دستگاه اثرگذار زیرنظر این وزارت‌خانه در حال فعالیت هستند که اهمیت و جایگاه وزارت اقتصاد و دارایی را نشان می‎دهد.

محمودی با تاکید بر اینکه اولویت و هدف اصلی وزارت اقتصاد ثروت‌آفرینی برای تمامی آحاد جامعه است، بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار، گسترش تامین منابع مالی کشور و گسترش بخش خصوصی و افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور مهمترین راه‎های وزارت اقتصاد برای رسیدن به هدف اصلی خود است.

وی با اشاره به اینکه در سال‎‌های گذشته 70 درصد درآمدهای کشور از محل فروش نفت تامین‌ می‌شد، عنوان کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد هستیم که فروش نفت از 3 میلیون و 500 هزار بشکه به 700 هزار بشکه کاهش یافته و درآمد نفتی کشور کاهش یافته است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان بیان کرد: درآمد بالای نفتی در سال‌‎های گذشته سبب شد تا از سایر منابع درآمدی پایدار در کشور غافل شویم و با کاهش قیمت نفت فشار جدی به کشور و دولت وارد شود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت ایجاد منابع درآمدی پایدار همچون توسعه صنعت گردشگری حرکت کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر در بودجه سال آینده 30 درصد بودجه به درآمدهای نفتی متکی است که این اقدام حرکتی مهم از سوی دولت محسوب می‎شود.

محمودی با بیان اینکه استان همدان دارای ظرفیت‎های بسیار در زمینه گردشگری است، عنوان کرد: با وجود کاهش منابع آبی نمی‎توان کشاورزی را به عنوان محور توسعه استان مطرح کرد و باید به دنبال صنعتی پاک همچون گردشگری برای توسعه استان همدان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برای رفع موانع توسعه استان باید از بهترین اهرم یعنی فرهنگ‎سازی استفاده کنیم، بیان کرد: استاندار همدان شعار "همت همگانی برای توسعه همدان" را در ابتدای ورود خود به استان مطرح کردند که بدون توجه به این شعار و نبود همت همگانی استان همدان رشد و توسعه نمی‎یابد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان افزود: به دنبال شناسایی اموال دولت در استان همدان هستیم تا بتوان برنامه‎ریزی مناسبی برای بهره‎برداری از آنها صورت گیرد چراکه متاسفانه برخی از اموال دولت در استان همدان زیان‎ده هستند.

انتهای پیام/ ح

دیدگاه شما