وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 5 تير 1394 ساعت 15:00   |   کد مطلب: 14980
امام جمعه همدان گفت: سفر تیم اقتصادی همدان به تاجیکستان ‌سفری اقتصادی، فرهنگی، دینی و علمی و سرشار از خیر و برکت بود.

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه خودشناسی را یکی از حیاتی‌ترین رشته‌های علمی و دانش بشری خواند و اظهار کرد: علم در دنیای امروز پیشرفت کرده و هزاران رشته علمی موجود در راستای باز کردن گره کور زندگی انسان و ایجاد رفاه برای او ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خداوند هر آنچه بر روی زمین موجود است را برای انسان خلق کرده گفت: همه دنیا سرگشته و حیران انسان هستند و در این زمان است که انسان‌شناسی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه خیرالکثیر در قرآن در دو جا یکی در زمان حکمت و دیگری در سازگاری اعضای خانواده بیان شده است تصریح کرد: انسان تنها با استفاده از حکمت توانست جانشین خداوند در روی زمین شود.

وی از وجود 12 هزار عالم خداوند سخن گفت و ادامه داد: انسان حجت همه عالم بر خداوند است و این نشان از عظمت انسان دارد.

محمدی با تأکید بر اینکه بر انسان مومن نمی‌توان قیمتی گذاشت ابراز داشت: تنها بهشت برین خداوند قیمت انسان‌هاست و انسان‌ها نباید خود را به چیزی غیر از بهشت بفروشد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها اسیر هوا و هوس خود هستند افزود: روزه، جنگ با نفس اماره است و هوا و هوس را می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: رسالت ماه مبارک رمضان از بین بردن بعد درندگی، حیوانی و شیطانی انسان و برافراشتن بعد مَلَک انسان است.

وی انسان را به جغد خرابه‌نشینی تشبیه کرد که باید با استفاده از قرآن و اهل بیت به شهباز عرش خداوند تبدیل شود و گفت: هدف اولیای خدا رساندن انسان جغدنما خرابه‌نشین به عرش خداوند است و این امر تنها با خودشناسی رقم می‌خورد.

محمدی در ادامه با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده انسان‌های دیندار، شجاع، وفادار به ملت و امین هستند.

وی سفر خود به همراه تیم اقتصادی همدان به تاجیکستان را سفری اقتصادی، فرهنگی، دینی و علمی و سرشار از خیر و برکت دانست و از سفر جدید خود به آلمان در هفته‌های آینده در راستای ادای رسالت دینی خود خبر داد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما