وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 08:42   |   کد مطلب: 15440
نظرات خواندنی مردم و برخی مسئولین همدان درباره نمازجمعه؛
نماز جمعه محور وحدت، صلابت و اقتدار ایران اسلامی است
به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 هجری شمسی برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری، نخستین نماز عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش نافع،  پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور بهانه ای شد تا به سراغ همشهریان و برخی مسئولین همدانی برویم و نظرات آنها درباره اثرات و پیام های نماز عبادی سیاسی جمعه را جویا شویم.

* نماز جمعه محور وحدت، صلابت و اقتدار ایران اسلامی

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، اظهار داشت: نماز عبادی سیاسی جمعه، تریبون انقلاب، ولایت فقیه و پایگاه بسیار مستحکم و نفوذ ناپذیر انقلاب برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام است.

محمد جواد بیات گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار، در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به انحای مختلف در صدد تضعیف، تخریب و ضربه زدن به جایگاه رفیع نمازجمعه هستند تا از این طریق به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.

وی اظهار کرد: اهمیت نماز دشمن شکن جمعه به اندازه ای است که در قرآن کریم یک سوره به آن اختصاص داده شده است و در احادیث و روایات از ائمه اطهار (ع) بارها و بارها جهت شرکت در نمازجمعه به مردم سفارش شده است.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: نمازجمعه مردم را به سوی خداوند متعال سوق می دهد و باعث اثبات عبودیت و بندگی مردم در برابر خالق یکتا است.

* نماز جمعه نقشی بی بدلیل در رشد فرهنگی جامعه دارد

رئیس شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه و جماعات استان همدان در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: احیاء و برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه از جمله کارهای بزرگ و ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید صادق حسینی نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه را نمادی از همدلی، همزبانی، اقتدار، یکرنگی، یکدلی و وحدت قشرهای مختلف مردم جامعه دانست و گفت: امروز شرایط ما به گونه ای است که شرکت نمازگزاران در نمازجمعه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان انقلاب است.

وی اظهار کرد: نماز جمعه مستحکم‌ ترین سنگر دفاع از نظام، انقلاب، اسلام و صحنه نمایش اتحاد، همبستگی و عظمت مسلمین در برابر مستکبرین است.

رئیس شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه و جماعات استان همدان با اشاره به نقش نمازهای جمعه به عنوان یکی از فرایض مهم دینی دربقاء اسلام و عزت مسلمین، افزود: در نماز وحدت آفرین جمعه، اعتلا فرهنگ عمومی و بالا بردن بصیرت سیاسی و بصیرت دینی مردم جامعه برکسی پوشیده نیست.

وی گفت: نماز جمعه اثرات بسیار مطلوبی درون جامعه ما و در بین آحاد مردم بخصوص نسل جوان دارد و زمینه ایجاد هدایت و روشنگری است.

حسینی با اشاره به نقش تاثیر گذار نمازجمعه در بقای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضور حماسی، وحدت آفرین و باصلابت مردم در سنگر مقدس نمازجمعه بسیاری از چالش ها و موانع پیش روی نظام و انقلاب را از بین برد و موجب رسوایی منافقان و استکبار جهانی شد.

وی پیروزی ملت سرافراز ایران در نبرد هشت سال دفاع مقدس با ابرقدرت های تا دندان مسلح دنیا و ایتادگی و پایمردی مردم در زمان تحریم های اقتصادی و هسته ای را از جمله دستاوردهای نمازجمعه دانست.

رئیس شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه و جماعات استان همدان افزود: حضور مردم در نماز جمعه مایه یاس، نا امیدی و شکست دشمنان می شود.

وی از نماز عبادی سیاسی جمعه به عنوان ظرفیتی بی بدیل در انقلاب نام برد و گفت: برپایی آیین نماز جمعه نقشی بسیار مهم در ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه دارد.

* نمازجمعه کارگاه بصیرتی است

یکی از فرهنگیان بازنشسته همدانی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، اظهار داشت: نماز جمعه یک کارگاه بزرگ آموزشی و بصیرتی برای همه بخصوص نسل جوان است.

مسعودی گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه عامل استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید بیش از پیش تقویت شود .

وی اظهار کرد: نماز جمعه یادگار و میراث گرانبهای حضرت امام خمینی (ره) و شجره طیبه تعالی انقلاب اسلامی برای ملت سرافراز ایران است و همه ما وظیفه داریم که از آن بخوبی نگهداری و حفاظت کنیم.

* نمازجمعه عامل وحدت در برابر منافقین بود

یکی دیگر از همشهریان که در اطراف حسینه امام خمینی (ره) همدان محل برگزاری نماز جمعه، مغازه لبنیاتی دارد، به خبرنگار ما گفت: وقتی مردم در طول هفته یکبار به این صورت عظیم دورهم جمع می شوند نشان از وحدت و همدلی مسلمین در برابر مستکبرین است.

زمانی اظهار کرد: در اوایل انقلاب و در بهبوهه جنگ تحمیلی و ترورهای کور منافقین تنها چیزی که باعث ثبات و نظم در انقلاب شده بود همین برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه بود.

وی افزود: دشمنان و بخصوص منافقین ضربه های سختی از پایگاه های عظیم مردمی نمازجمعه خورده اند.

* مسئولان در جذب بیشتر نسل جوان به نماز جمعه تلاش کنند

اسلامی که دانشجوی ترم پنج رشته حقوق در دانشگاه بوعلی همدان است درباره اهمیت شرکت نسل جوان در نماز جمعه به خبرنگار ما گفت: نماز در دین مبین اسلام به عنوان ستون دین معرفی شده است و نمازجمعه هم از جایگاه بالایی در بین مردم برخوردار است.

وی با انتقاد از عده بسیار بسیار معدودی از مسئولین که باعث دوری مردم و بخصوص نسل جوان از انقلاب و نماز می شوند، اظهار کرد: انقلاب ما به نسل جوان که عامل پویایی و رشد کشور در همه زمینه ها است نیاز دارد، پس مسئولین عزیز باید طوری رفتار کنند که این جوانان به پایگاه های اصلی انقلاب جذب شوند نه اینکه بخاطر اشتباه برخی از نماز و نماز جمعه فراری باشند.

این دانشجو افزود: همه ما بخصوص مسئولین باید رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرمشق الگو و رفتار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما