وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 15:42   |   کد مطلب: 15385
امام جمعه همدان برگزاری نماز جمعه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اکنون به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی 24 نماز جمعه در استان همدان برپا می شود.

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران اظهار کرد: خودشناسی مبحثی ریشه‌ای است و نیاز به استاد دارد و بحث و بیان مباحث پیرامون خودشناسی باید به صورت کلاس انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه هر کالایی به میزان ارزشش دشمن دارد، بیان کرد: هر چقدر ارزش انسان بیشتر شود و صعود کند به همان اندازه دشمن دارد و باید با این دشمنان مقابله کند.

امام جمعه همدان افزود: انسان موجودی گرانقدر و ذی‌قیمت است و اگر خود را به هر قیمتی به جز بهشت بفروشد ضرر کرده است.

وی با بیان اینکه مراقبت و حراست از گوهر انسان خیلی سخت است، در ادامه با اشاره به اینکه روح و جسم انسان 6 حالت دارند، بیان کرد: خواب و بیدار، سالم و بیمار، زنده و مرده 6 حالتی است که جسم و روح انسان به آن مبتلا می‌شود و باید با آسیب‌شناسی بدانیم که روحمان در چه وضعیتی قرار دارد.

طه‌محمدی با بیان اینکه رستگاری عاقبت انسانی است که خود را تزکیه کند و گوهر درون خود را پرورش دهد، گفت: قساوت، حرص، طمع، دشمنی، کینه، بغض، کبر و حسد دشمنانی هستند که مبارزه با آنها باید با درک و شناخت انجام شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با نفس مجاهدت است و چه بسا که بیماری‌های روح و قلب هزار سال عبادت را خاکستر کنند، به حدیثی درباره تاثیر امراض روح ابراز کرد: وجود یک نوک سوزن تکبر در شخصی بهشت را بر وی حرام می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اول باید آفت‌ها و امراض روح را شناخت، عنوان کرد: با وجود امراض و آفت‌ها انجام عمل صالح سودی ندارد چراکه آفت‌ها اعمال صالح را خراب می‌کنند.

وی تاکید کرد: ابتدا باید آفت‌ها، شرها و امراض را دفع کنیم و سپس به سراغ انجام عمل صالح برویم.

طه‌محمدی تصریح کرد: انجام دادن عمل صالح سخت است اما سخت‌تر و مشکل‌تر از آن نگه داشتن عمل صالح و نیک است.

وی برگزاری نماز جمعه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اکنون به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی 800 نماز جمعه در نقاط مختلف کشور و 24 نماز جمعه در استان همدان برپا می‌شود.

امام جمعه همدان نماز جمعه را یکی از عوامل پیروزی در دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: دشمن بارها نماز جمعه را مورد بمباران قرار داد چراکه می‌دانست نماز جمعه چه تاثیری دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد بیان کرد: نماز جمعه همدان نیز  در سال‌های دفاع مقدس مورد بمباران دشمن قرار گرفت و همین مهم تاثیر و اهمیت نماز جمعه را می‌رساند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما