وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 آبان 1394 ساعت 13:38   |   کد مطلب: 16871
نامه مقام معظم رهبری درباره برجام با 9 سفارش اکید، هشداری به دولتمردان است تا در دام آمریکا گرفتار نشوند.

به گزارش نافع، کارشناس مسائل سیاسی استان همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: آمریکایی ها سابقه خوبی در پایبندی به تعهدات بین المللی ندارند و بررسی تاریخ معاصر نشان می دهد که سابقه کاملا تاریکی در این زمینه دارند.

ناصر قاسمی افزود: آمریکا به خوبی ثابت کرده، زمانی که پای منافع خودشان در میان باشد باشد به راحتی از قوانین بین المللی عدول می کنند و در دولت پیشین نیز در نشستی که به نشست برزیل معروف شد به تعهدات خود عمل نکرد.

وی با بیان اینکه آمریکا، قوانین بین الملل را برای خودشان می خواهند، تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد کشورها و افرادی که فریب آمریکا را خورده و وارد بازی شدند؛ آسیب دیده اند.

قاسمی ادامه داد: نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور نیز در واقع، هشداری مهم است تا در تور آن ها گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: 9 بند مهم در نامه رهبری، فصل الخطاب نظام و سیاست جمهوری اسلامی و به تعبیر دادستان کل کشور، یک منشور و فرمان است تا با عمل به آن خیال نمایندگان مجلس و دلسوزان نظام از اینکه برجام راهی برای نفوذ دشمنان نشود؛ آسوده شده و به بحث ها پایان داده شود.

کارشناس مسائل سیاسی استان تأکید کرد: دولتمردان، کارشناسان سیاسی، روزنامه نگاران و صاحبان تریبون باید خود را با این 9 بند تنظیم کرده و جلوتر وعقب تر از آن حرکت نکنند.

قاسمی اضافه کرد: مجریان کار باید مراقب باشند تا بر این اساس حرکت کنند زیرا منافع نظام وابسته به آن بوده و موافقت مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین شخص نظام با برجام، مشروط به اجرای این 9 اصل است.

وی اعلام کرد: اگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به صورت جدی در دستور کار دلت قرار گیرد تا اندازه زیادی، راه نفوذ دشمنان را سد می کند.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما