وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 23 آبان 1394 ساعت 14:02   |   کد مطلب: 17238
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از ایجاد ایستگاه‌های مطالعه سیار خبر داد و گفت: به منظور سهولت دسترسی افراد در مناطق فاقد کتابخانه در نقشه پراکندگی کتابخانه‌ها، ایستگاه مطالعه سیار همزمان بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نافع، عاطفه زارعی تصریح کرد: هر چه جستجو و دسترسی‌ها آسان‌تر باشد، افراد کتابخوان بیشتری خواهیم داشت و بستر ظهور علاقه کتابخوانان بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه 23 تا 30 آبان بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده، اظهار کرد: این هفته بزرگداشت علامه طباطبایی یکی از کتابخوانان و نویسندگان برجسته و احیاء کننده حکمت و فلسفه است، که 24 آبان روز وفات این عالم بزرگ به عنوان روز بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» بوده و ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی در این روز انجام می‌شود.

زارعی از برگزاری مسابقه شعر سه عنوانی ویژه کودکان در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» خبر داد و افزود: همدان مرکز برگزاری شعر سه عنوانی در کشور بوده و هدف ما این است تا کودکان عناوین کتب را ببینند و کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده تا بتوانند شعری با سه عنوان از نام سه کتاب منتخب را بسرایند و به عنوان پایه‌گذاران این مسابقه در استان قصد تعمیم آن به کشور را داریم.

وی، نقش کتابداران را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم دانست و گفت: کتابداران در فراهم کردن زیر‌ساخت‌های فرهنگی جامعه گام‌ مؤثری بر‌می‌دارند در همین راستا برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برای استان و شهرستان همدان برای ارتقای سطح مطالعه تبیین شده است.

زارعی، همکاری دستگاه‌های اجرایی را در تأمین منابع و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» را خوب دانست و افزود: آغاز اهدای کتاب در بخش کودک و نوجوان نیز در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» به منظور گرد‌آوری منابع و ارائه به مناطق محروم در بخش‌های شهرستان صورت می‌گیرد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما