وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 ساعت 13:53   |   کد مطلب: 17171
تعلل در تشکیل هیئت نظارت بر برجام به صلاح نظام نیست و دولت باید هرچه زودتر نسبت به تشکیل این گروه اقدام کند.

معاون سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با "نافع" افزود: تنها 40 روز به زمان اجرای برجام باقیمانده و اولویت دولت باید تشکیل این گروه باشد و کار را به روزهای آخر موکول نکند.

ناصر قاسمی ادامه داد: در غیر این صورت ممکن است به دلیل شتابزدگی، گروه مناسبی انتخاب نشده و نظام متضرر شود.

وی با اشاره به سوابق تاریک آمریکایی ها در پایبندی به تعهدات خود و سوء استفاده از قوانین بین المللی تصریح کرد: بررسی 62 سال گذشته به وضوح مشخص می سازد که آمریکا در برخورد با ایران و سایر کشورها در موارد زیادی به راحتی قوانین بین المللی را تفسیر به رأی خاص کرده است.

قاسمی اضافه کرد: نگرانی مقام معظم رهبری، مجلس و همه دلسوزان نظام نیز این است که آمریکایی ها با توجه به سابقه خود درباره برنامه جامع اقدام مشترک" نیز به همین رویه عمل نکنند.

وی ادامه داد: اینکه آمریکا به تعهداتش درباره برجام در لوزان سوئیس و وین اتریش عمل می کند یا نه، امروز دغدغه ای جدی برای علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی استان همدان گفت: تعیین 9 بند مهم به عنوان شرایط اجرای برجام از طرف رهبر معظم انقلاب برای این بود که دولت با قدرت بیشتری در اجرای برجام ظاهر شود و ایشان موافقت خود با برجام را مشروط به اجرای این 9 بند اعلام کردند.

قاسمی خاطرنشان کرد: نخبگان سیاسی نظام باید شرط های تعیین شده از طرف رهبری را جدی بگیرند زیرا اگر قرار باشد دولت همان روال سابق را در پیش گرفته و ملاحظات رهبری را نادیده بگیرد؛ احتمال سوء استفاده آمریکا وجود دارد و حقوق ملت ایران نادیده گرفته می شود.

وی اظهار کرد:  حضرت امام خامنه ای، تشکیل گروهی بصیر، تخصصی و هوشمند برای نظارت بر برجام را لازم دانسته اند تا بر اجرای کیفی و درست این برنامه نظارت کنند.

قاسمی گفت: ترکیب این گروه باید از طرف شورای عالی امنیت ملی که در رأس آن، رئیس جمهور قرار دارد، تعیین شود و امیدواریم تشکیل آن را به تعویق نیاندازد.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما