وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1402 ساعت 12:04   |   کد مطلب: 43312
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:
اجرای ۱۱۰ عنوان برنامه هفته فراجا در همدان
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: همزمان با آغاز هفته فراجا از ۱۳ مهر امسال ۱۱۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش نافع، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه هفته فراجا از فردا ۱۳ مهر با شعار «شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار» آغاز می شود.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان ها، غبار روبی مزار شهدا، اهدای خون، دیدار با خانواده شهدا، حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه جانبی توسط پلیس های تخصصی، برپایی غرفه سلامت و میز خدمت از جمله برنامه های این هفته است.

وی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان، پلیس افتخاری، معتمدان پلیس، خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کار است در عین حال برگزاری نشست هم اندیشی علمی با دانشگاهیان، برپایی نمایشگاه فناوری، برنامه یاد یاران، طلایه داران ترافیک، مسابقه دو استقامت، نشست تعاملی با گروه های مختلف و تکریم پرسنل از برنامه های پیش بینی شده برای هفته انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس در کنار فعالیت های خدماتی، ۲ ماموریت در بخش ایجابی با همراه کردن مردم و نهادها برای برقراری امنیت و امور سلبی با برخورد جدی و قهر آمیز با متخلفان در برنامه دارد.

سردار امیری بیان کرد: پلیس در طول سال با تقدیم شهدا به مردم ثابت کرد که از بذل جان برای امنیت مردم دریغ ندارد، برای نمونه به تازگی یکی از نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ملایر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی با بیان اینکه پلیس ملجا و پناهگاه مظلومان است افزود: تلاش مجموعه پلیس خدمتگزاری مردم و جلب رضایت مردم در حوزه سلبی و ایجابی است.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: امنیت عمومی که پلیس دنبال آن است شامل حال همه مردم، طیف ها، گروه ها و مذاهب می شود چرا که همه مردم باید احساس امنیت کنند.

برقراری ۶۰۱ هزار تماس با ۱۱۰

سردار امیری گفت: ۶۰۱ هزار و ۳۰۱ تماس با مرکز فوریت های تماس برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۲۱۸ هزار و ۹۱۶ مورد از تماس ها منجر به انجام عملیات شده و مابقی تماس ها برای دریافت راهنمایی و مشاوره بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: سامانه ۱۱۰ برای رسیدگی به فوریت های پلیسی راه اندازی شده بنابراین از مردم انتظار می رود برای دریافت مشاوره به سایر نهادها تماس بگیرند و تلفن ۱۱۰ را مشغول نکنند.

سردار امیری افزود: ۱۰ هزار و ۸۱۰ مورد انواع طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه ای، حجمی و نقطه ای توسط سه هزار نفر نیرو و هشت هزار ساعت وسیله نقلیه انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸۷ ایست و بازرسی نیمه نخست امسال داشتیم که در این باره ۸۷ افراد مساله دار در ایست و بازرسی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۱۷ مناسبت مهم در ۶ ماهه سالجاری داشتیم که پلیس با حضور فعال و پوشش اطلاعاتی اقداماتی را برای تامین نظم و امنیت آن انجام داده است.

سردار امیری اجرای ۶۷ طرح جمع آوری معتادان متجاهر، دستگیری سه هزار و ۵۰۰ معتاد و معرفی به کمپ، مراکز ماده ۱۵ و ۱۶، اجرای ۲ هزار و ۲ هزار و ۸۷۳ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، ساماندهی ۲۹۰ نگهبان محله از دیگر اقدام برشمرد.

وی گفت: پلیس آگاهی ۲۲ باند فعال سرقت را در نیمه نخست امسال منهدم و ۲۱۸ فقره انواع سرقت را کشف و ۵۵ سارق را دستگیر کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: متهمان نسبت به سرقت سیم و کابل برق، سرقت به عنف، سرقت اثاثیه منزل، وسایل اماکن، داخل خودرو، احشام، وسایل نقلیه و دوچرخه اقدام کرده بودند.

سردار امیری با بیان اینکه ۱۵ مرحله طرح مبارزه با سرقت در همدان اظهار داشت: در این عملیات ها سارقان احشام، وسائل نقلیه ، ۱۷۲ جیب بر دستگیر شدند و به صنوف متخلف اخطار داده شد.

معدوم کردن هفت تن کالای قاچاق در همدان

وی اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی همزمان با کشور اقدام به معدوم کردن هفت تن کالای قاچاق، مستعمل، دست دوم و تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پلیس امنیت اقتصادی نیمه نخست امسال یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سردار امیری ادامه داد: ۵۵۳ پرونده برای قاچاقچیان کالا ۶ ماهه سال جاری تشکیل شده که ۱۲ درصد افزایش داشته و ارزش ۲۲۴ پرونده بالای یک میلیارد ریال، ۱۰ پرونده بالای ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: ۳۵ فقره جرائم اقتصادی از جمله زمین خواری به ارزش یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال کشف شده که در این باره با افزایش ۹۵ درصد مواجه هستیم.

وی کشف پنج تن و ۲۳۸ کیلوگرم موادمخدر با ۱۵ درصد افزایش، افزایش ۴۴ درصدی کشفیات تریاک، انجام ۶ هزار و ۷۹۲ عملیات پلیسی، انهدام ۲۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر، دستگیری ۲ هزار و ۲۲۰ قاچاقچی، توزیع کننده، خرده فروش و معرفی به دستگاه قضایی و دستگیری سه هزار و ۷۰۹ معتاد با ۲۰ درصد افزایش را اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر دانست.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پنج هزار و ۳۰۶ نفر برای دریافت راهنمایی های سایبری و رفع بدافزار از روی تلفن همراه و هک تلفن به پلیس فتا همدان تماس گرفتند که از این تعداد ۹۲ نفر نسبت به تنظیم شکایت اقدام کردند.

سردار امیری با عنوان اینکه ۱۵۲ مجرم اینترنتی ۶ ماهه ابتدای سال دستگیر شدند از افزایش ۴۷ درصدی وقوع جرایم سایبری خبر داد و بیان کرد: جرایم به سمت مجازی سوق یافته است و انواع اقسام جرایم از جمله فروش مواد مخدر، قدرت نمایی ، فروش اقلام بی کیفیت از این طریق صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ۸۲ درصد جرایم سایبری در این استان توسط پلیس فتا کشف شده است همچنین ۴۲ درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، ۳۱ درصد برداشت اینترنتی، ۱۱ درصد دسترسی غیرمجاز به داده ها، چهار درصد مزاحمت اینترنتی و مابقی هتک حیثیت و نشر اکاذیب و سایر جرایم بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما