وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 5 آذر 1402 ساعت 09:09   |   کد مطلب: 43421
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: این سازمان در اقدامی ارزشمند بخش عمده‌ای از برگ‌های جمع‌آوری شده درختان را پس از جداسازی از زباله‌ها به نهالستان سازمان انتقال داده و پس از انجام فرآیندهای تخصصی، کود آلی مناسبی برای تغذیه پوشش گیاهی تولید می‌شود که در سال‌های آینده برای پرورش گل و گیاه و درختچه در فضای سبز شهری و گلخانه شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش نافع،مهدی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با آغاز فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، جمع‌آوری برگ‌های پاییزی و پاکسازی ویژه و مستمر معابر و محوطه بوستان‌ها و بلوارها در دستور کار بیش از ۱۰۰ نفر از سبزبانان خدوم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همزمان با خزان درختان و با انجام هماهنگی‌های لازم با معاونان خدمات شهری، این سازمان با حداکثر توان عملیاتی خود مشغول جمع‌آوری و حمل برگ‌ها و پاکسازی بوستان‌ها و بلوارهای سطح شهر است.

بهرامی خاطرنشان کرد: در این عملیات، چندین دستگاه خاور و تراکتور بیل‌دار و بیش از  ۱۰۰ نفر از سبزبانان پرتلاش سازمان فعالیت دارند و تاکنون حدود ۲۸ سرویس برگ از بلوارهای سیف‌الدوله، شهیدبهشتی، آیت‌الله گنبدی، آیت‌الله میرشاهولد، ۱۵ خرداد، بوستان تاریخی سیفیه، بوستان‌های معلم، کوثر، کوهسار، باغ گل و... جمع‌آوری شده است و این عملیات تا جمع‌آوری کلیه برگ‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، معابر پاییزی در دو بوستان تاریخی سیفیه و بوستان صلح ملل در نظر گرفته شده است تا امکان استفاده شهروندان از مناظر زیبای فصل خزان مهیا شود.

وی اظهار کرد: برای نخستین‌بار مسابقه عکاسی شهروندی با موضوع «پاییز هزار رنگ» با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های فصل پاییز در بوستان‌های جهان شهر ملایر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برگزار شده است که پس از اتمام مهلت شرکت در این مسابقه، از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما