وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1402 ساعت 12:27   |   کد مطلب: 43446
برای نخستین بار در شهرداری های کشور :
مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت
مرکز داده سیار (کانتینری) با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و با مزایای مهم قابل حمل بودن و امکان طراحی و پیاده سازی سریع آن، جایگزینی مناسب برای نسل ثابت دیتاسنتر و قدیمی آن می باشد.

به گزارش نافع، مدیر شهرداری منطقه یک همدان با اعلان این خبر افزود : با توجه به فرسودگی تجهیزات مرکز داده فعلی و افزونگی داده های موجود و نیاز به بستر ذخیره سازی بیشتر و سریعتر ، ایجاد یک مرکز داده پشتیبان در فضای مجزا از مرکز داده فعلی احساس میشد که با همکاری معاونت امور زیربنایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شهرداری منطقه یک با هزینه ای بیش از 22 میلیارد تومان خریداری شد.
 
 مرتضی حضرت زاده افزود : طی پیگیریهای بعمل آمده طی یکسال گذشته مراحل تحویل و استقرار مرکز داده انجام و هم اکنون شاهد نصب و راه اندازی مرکز داده سیار خواهیم بود.
 
وی ضمن اشاره به استفاده از تجهیزات بروز مرکز داده سیار در همه مراکز و سازمان های پیشرفته دنیا به تعدای از مزایای قابل ملاحظه آن از قبیل قابل حمل بودن و جابجایی اشاره کرد و افزود : مرکز داده پیش ساخته را می‌توان هر زمان که لازم باشد ساخته و ظرفیت آنها را نیز می‌توان بر اساس اصطلاح “همانطور که هست” افزایش داد و بسیار سریعتر از مرکز داده ی سنتی مستقر و راه اندازی می شود.
 
 حضرت زاده در ادامه به سایر مزایای مرکز داده سیار (موبایلی) اشاره کرد و توضیح داد : مناسب بودن برای پروژه‌های پدافند غیرعامل به دلیل امکان داشتن عایق‌های الزامی ، جایگزین مطلوب برای مراکز داده سنتی به خاطر توسعه پذیری و هزینه نگهداری اندک ، گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌ها و ارگان‌هایی که جابجایی سریع و یک‌باره کلی مرکز داده را مدنظر دارند ، گزینه مناسب به عنوان پشتیبان مراکز داده موجود در سازمان‌ها و بهترین انتخاب برای موقعیت‌های بحرانی از دیگر آن می باشد.

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما