وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 14 تير 1393 ساعت 11:44   |   کد مطلب: 8150
اعتراض معاون استاندارهمدان به دریافت سود25درصدی بانک ها
معاون برنامه ریزی استاندار همدان به دریافت سود25درصدی بانک ها اعتراض داشت و افزود: پرداخت این میزان سود برای واحدهای تولیدی سخت است.

خسرو سامری" در گارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، افزود: به علت اهمیت صنعت چرم در استان و سهم صادرات خوب این صنعت، از بانک صادرات می خواهیم به تنها واحد تولیدی چرم استان که اشتغال خوبی به همراه داشته و مدیر آن از اهلیت لازم برخوردار است و تنها واحد صادرکننده چرم به شمار می آید، کمک کند.

وی خطاب به بانک‌ها گفت: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی تعطیل برای احیا، مجدداً قادر به آوردن وثیقه دیگری نیستند، به شرط داشتن اهلیت متقاضی با سفته، سرمایه در گردش در اختیار آنان قرار دهید.

وی که به نظام بانکی به علت دریافت سود 25 درصدی معترض بود، اظهارکرد: پرداخت این میزان سود برای واحدهای تولیدی سخت است بنابراین بانک‌ها باید شرایط اخذ تسهیلات سرمایه در گردش را تسهیل کنند تا واحدها بتوانند فعال و یا فعال‌تر شوند.

سامری تصریح کرد: تجدید ارزیابی و گرفتن سفته‌های معتبر از واحدهای تولیدی را مدنظر قرار دهید، چراکه آوردن وثیقه اضافی از نوع سهل ‏البیع برای متقاضی سخت است.

117 واحد تولیدی تعیین تکلیف شده است

وی در ادامه از تعیین تکلیف شدن 117 واحد از 300 واحد تعطیل و نیمه فعال شناسایی شده در استان خبرداد و گفت: این واحدها نیازمند اختصاص 172 میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند که برای تامین آن باید با بانک‌ها جلسه جداگانه‌ای برگزار کنیم.

معاون استاندار همدان خطاب به فرمانداران گفت: باید گزارشی از تعداد واحدهای تعیین تکلیف شده در شهرستان‌ها و میزان سرمایه در گردش اخذ شده از سوی آنها را ارائه کرده و به طور مرتب پیگیر فعالیت یا عدم فعالیت این واحدها باشید.

وی ادامه داد: کار فرمانداران تمام نشده و باید پیگیری لازم برای جذب سرمایه گردش را داشته باشند.

سامری با بیان اینکه باید فرمانداران برای تعیین تکلیف واحدهای تولیدی سره را از ناسره جدا کنند، اظهارکرد: واحدها و مدیران مستعد باید شناسایی شوند تا تنها دنبال کار آنها باشیم و در صورتی که مدیران واحدهای تولیدی در هر بخش نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند، به طور کتبی به بانک‌ها اعلام کنید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عموم مدیران واحدهای تولیدی مطلقاً به دنبال سوء استفاده نبوده و علاقمند به تامین رزق و روزی خود و سایر عوامل مجموعه هستند. 

دیدگاه شما