وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 شهريور 1393 ساعت 12:28   |   کد مطلب: 9180
تشکیل تیم امداد روستایی در اولویت برنامه‌های هلال احمر همدان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تشکیل تیم امداد روستایی یکی از اولویتهای امسال هلال احمر همدان است که برای کمک حداکثری به آسیب دیدگان در حوادث احتمالی در استان تشکیل می‌شود.

به گزارش نافع، بهروز کارخانه ای اظهار کرد: درطرح امداد روستایی در هر روستای استان، هفت امدادگر آموزش های امداد و نجات را به روستاییان آموزش می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان افزود: این سازمان در برنامه های خود در نظر دارد تا براساس برنامه ریزی و آموزش همه افراد جامعه به خصوص روستاییان، در هر خانواده حداقل یک امدادگر و نجاتگر تربیت کند تا در زمان بروز حادثه بتواند به اعضای دیگر خانواده کمک کند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این تیم ها در روستاها می توانیم در صورت بروز حوادث غیر مترقبه، در دقایق طلایی جان افراد را نجات دهیم .

کارخانه ای توضیح داد: ایران یکی از مناطق زلزله خیز دنیا است و با توجه به اینکه پس از وقوع هر حادثه طبیعی همچون زمین لرزه ، 10 الی 20 دقیقه زمان لازم است تا تیم های امدادی به منطقه برسند لذا لازم است با آموزش دوره های امداد و کمک های اولیه و آموزش همگانی آن در سطوح مختلف جامعه بخصوص روستاییان زمینه های کاهش خسارت را فراهم کنیم.

جمعیت هلال احمر استان همدان با 22 پایگاه ثابت ،سیار و موقت جاده ای و دو هزارو 700 امدادگر همواره آماده خدمات رسانی و امداد رسانی به سانحه دیدگان است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما